Moet ik een ander anti vlo middel voor mijn kat gebruiken?

Ik heb mijn kat nu in 2 maanden 2 keer een pipet anti vlo in zijn nek gedaan. Maar hij heeft er nog steeds last van en ik zie uitwerpselen van de vlooien in zijn vacht. Het middel wat ik had gebruikt was 6 euro van de Aldi.
Moet ik een ander middel gebruiken en zo ja, wat? Deze werkt duidelijk niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel, de Plus ipv de Aldi

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

IHet is steeds aan te raden af en toe van merk te eranderen. Ik heb niets tegen het merk Aldi, maar voor dergelijke produkten zou ik toch aanraden om bij de apotheker of dierenarts langs te gaan. Ik gebruik voor mijn hond steeds verschillende merken na mekaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Apotheker?
Ivana
10 jaar geleden
Ja Niels, in België en Frankrijk haal je dierenmedicatie bij de apotheker!
Helaas zijn de vlooien ondertussen behoorlijk resistent geworden voor de gebruikelijke vlooiendruppels. Van dierenarts werken nog het beste. Of natuurlijke, dat is ook een oplossing, goedkoper en beter ook. Bijv http://www.huisdierendokter.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is toch een pil die een maand werkt, "Program"? Vlooien zijn behoorlijk resistent geworden, en veel uitwendige middelen werken niet meer, of niet helemaal meer. Voor mij is de "Advantage" het enige wat nog goed werkt. Wel goed opletten dat je het koopt "Voor De Kat", want als je dat wat voor de hond bestemd is gebruikt op je kat kan hij of zij daar heel ziek van worden, en zelfs van dood gaan..