Hoe zorg ik ervoor dat mijn hond zich niet verveeld en haar energie kwijt kan?

Mijn hond is 5 maanden oud en zit met haar pootje in een spalk. (te wild gespeeld...). Ze kan er eigenlijk alles mee omdat ze er nu geen pijn aan heeft, maar ze moet het uiteraard wel rustig aan doen. Ze mag er wel gewoon op lopen, maar niet te gek zeg maar.
Het punt is dat ik vaak veel en lang met haar ging lopen en met andere honden liet spelen. Nu kan dat niet dus verveeld ze zich snel en kan ze ook haar energie niet goed kwijt. Weten jullie iets waarmee ik haar bezig kan houden en ook moe kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb een hond die ook geestelijk moet werken. Ik doe vaak verstoppertje met haar. Gewoon in huis. Ik stuur haar de gang op en verstop haar speeltje. Dan roep ik haar en gaat ze zoeken, vindt ze echt fantastisch. Als ie het in het begin niet snapt,gewoon een paar keer meezoeken en hij snapt het zo!

En wat ook leuk is is balletje balletje. Maar dan met een koekje.
3 bekers naast elkaar, onder 1 een koekje en dan maar draaien. Meten ze goed volgen en nadenken.

Ik weet niet hoe groot je hond is? Ik neem de pup van m'n ouders weleens mee in een karretje achter de fiets aan.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onze hond vind koekjes en speeltjes zoeken echt leuk, ze is ook echt heel slim en leert makkelijk. Bedankt voor je tips!

Andere antwoorden (3)

ik denk dat het juist de bedoeling is dat ze zich nu rustig houd
Dus spelen zou ik nu zo wie zo niet doen .
Gaaf haar anders een lekker kauwbot waar ze ( veilig ) op kan knagen
Geloof maar dat ze daar ook behoorlijk moe van kunnen worden
En als ze moe is pak je het gewoon weer weg en geef je het weer terug als je ziet dat ze weer een berg energie heeft
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet haar geestelijk bezig houden, daar wordt ze minstens zo moe van. Er zijn legio spelletjes (puzzels) waar honden hun energie op kwijt kunnen. Zelf kan je ook zoekspelletjes verzinnen en andere geestelijke uitdagingen.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dat ga ik eens proberen!
Een kong hebben wij voor onze hond, kun je snoep in doen en dat moet hij er uit proberen te krijgen, onze hond maakte ook alles kapot binnen een paar min, en deze heeft ie al een paar maanden en is niet kapot te krijgen. Is wel wat duurder maar een ideaal speelgoed voor de hond...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat is een kong in dit geval? Ik ken het alleen als een viertal bij Mah Jongh...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een rubber speeltje kan het zo niet uit leggen, moet je maar eens intype bij google afbeeldingen haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik ken ze inderdaad. We hebben wel een kunststof bal waar ook koekjes in moeten, maar op de een of andere manier vind ze vaak dat het er niet snel genoeg uit komt... haha