kan ik mijn hond om deze tijden uitlaten?

Kan ik mijn hond om
9:00 tot 9:30
en dan om
15:00 tot 16:00
en dan om
21:00 tot 21:15

Kan dit of zit er dan te veel tijd tussen???

En als ik ze uitlaat dan is het niet wandelen dan is het rennen, spelen enz
Ik hoor het graag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.7K
Amadea
10 jaar geleden
Gezien de hitte kan je de langste wandeling beter 's avonds zo laat mogelijk maken. De Dierenbescherming waarschuwt er juist t.a.v. honden voor dat die niet zweten en na een uur rennen in de hitte zo dood neer kunnen vallen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun jij je plas ophouden met die tijden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal kan een hond toch ook naar buiten in de tuin, indien nodig?!
Ritsuka
10 jaar geleden
wij doen altijd rond 6-7 uur snel een plasje, rond 12-1 uur, rond 17 uur, en rond 22-23 snel een plasje

Het beste antwoord

wij hebben pasgeleden ook een puppie gekocht en die lieten we 4 keer per dag uit maar al snel bleek dat dat te veel was.
ik vind de tijden van jou uitlaatbeurt wel goed.aangezien je rend speelt en wandelt,is i ook veel energie kwijd als hij terugkomd.ik neem aan dat hij ook tussen de uitlaatbeurten nog lekker in de tuin speelt.
je kan deze tijden gewoon aanhouden.en als er te veel tijd tussen zit merk je dat vanzelf.
als hij bijvoorbeeld een plasje in de tuin doet terwijl hij dat bij je uitlaatbeurt ook al heeft gedaan.
succes met de uitlaattijden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tussen de laatste tijd 's avonds en de eerste, de volgende ochtend, zit wel heel veel tijd, maar een goed opgevoede en gezonde, sterke hond kan dit wel aan. Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan 's ochtends een uur of anderhalf vroeger en liefst 's avonds een uurtje later. Dan is het betere verdeeld over de gehele dag.
Verder ligt het er ook nog aan hoe oud je hond is en hoe actief hij verder is.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ In principe zou een hond het 12 uur op kunnen houden,maar zelf vind ik dit ook te lang. Ik deed altijd s'morgens vroeg zo rond 7.00 uur de eerste goede uitlaat ronde,s'middags rond 14.00 a 15.00 uur en s'avonds rond 22.00 uur de laatste ronde.
Met het warme weer is het ook niet verstandig om je hond veel inspanning te laten doen.
Wat fijn dat je er zo over nadenkt en informatie inwint, je bereid je goed voor.

*)‘s Morgens om half zeven [ 06.30 ] even een plasje voor de deur [20 meter naar links en 20 meter naar rechts lopen van de voordeur] voor de eerste hoge nood.

*)Daarna is 9 uur [ 09.00 ] voor de eerste wandeling van een half uur een goede tijd.

*)De tweede wandeling van een uur om 3 uur [15.00] is goed als het echt een uur is.

*)Als je de hond na de wandeling van een uur, dus om 4 uur [ 16.00 ] eten geeft, prima, maar

*)een uurtje daarna [ 17.00 ] moet er toch echt geplast worden, hoeft niet lang : blokje om.

*)Dan wil je om 9 uur ‘s avonds [ 21.00 ] een kwartiertje voor de nacht en nu heb ik een tweede probleem met jouw schema!

*)Als je om kwart over negen [ 21.15 ] binnen komt met de hond zou je 12 uur later pas ..... nee dat kan niet, dat duurt Echt Te Lang!!

*)Daarom MINSTENS ‘s morgens vroeg een plasje voor de deur, anders loop je ook dikke kans op "ongelukjes" binnen en dat is niet fijn!

Antwoord

Je uitlaat-schema is bijna goed!
‘s Morgens een plasje voor de deur, anders zit er teveel tijd tussen de laatste en de eerste wandeling.
Bovendien moet de hond nadat hij gegeten heeft ook nog een blokje om.

Denk niet :
‘t zal wel loslopen, want een hond hebben, betekent een hond verzorgen en dat is verantwoordelijkheid die veel tijd kost.
Hoe goed je hier ook over nagedacht hebt, vergeet niet dat ook al wil je gaan sporten na school de hond UIT MOET. Ook als je een uitje hebt of een leuke afspraak… de hond MOET UIT.
Dat kan wel minstens 12 tot bijvoorbeeld 18 jaar duren, zo oud kan een hond worden…
en jij, ga jij studeren, na school… en wat doe je dan met de hond… of ga je misschien werken en zeg je dan : ik moet naar huis, de hond uitlaten… waar blijft de hond…..

Denk er alsjeblieft nog eens goed over na, het lijkt er op dat je het alleen moet doen, weet waar je aan begint en realiseer je dat je veel vrije tijd opgeeft!