Kan ik mijn hond iets geven tegen de pijn?

Vanmiddag is mijn hond wat ongelukkig terecht gekomen toen ze naar haar bal sprong. Ze kermde van de pijn en sindsdien eet of drinkt ze niks en houdt ze haar poot krampachtig tegen zich aan.
Ik mag er wel aan komen en ik denk dat ze hem gewoon verzwikt heeft, maar ze is pas 5 maanden en erg geschrokken. Ik wil het nog even aankijken en evt. morgen pas naar de DA gaan.
Ik weet dat paracetamol e.d. slecht zijn voor honden, maar wellicht is er iets anders wat ik ze kan geven waardoor ze er nu even wat minder last van heeft?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het gaat overigens om haar rechter achterpoot. Ze kreunt nu nog steeds af en toe...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet langer wachten tot morgen want ze moet er nog op lopen als je haar bijvoorbeeld al uit moet laten en niet drinken met dit weer is natuurlijk niet goed. De da zal bij twijfel een röntgenfoto maken en als pijnstiller zal je vermoedelijk Metacam krijgen,maar ik zou echt niet langer wachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ZSM naar de dierenarts want er is zo niks wat je in huis hebt en aan de hond mag geven; en voor de hond is deze situatie niet goed; zeker niet in deze hitte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klinkt als wat onze hond had toen hij achter een konijn aan ging en zich verstapte: kruisbanden verrekt (of erger) en dan heb je speciale pijnstillers voor nodig
Rieneke1
10 jaar geleden
Duidelijk geval van naar de dierenarts, en wel zo spoedig mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Toch nog maar even naar de DA gegaan gisteren. Het bot was ten opzichte van de groeischijf uit de kom. Het is vanmorgen gespalkt. Het gaat al stukken beter en ze heeft nu niet meer zo'n pijn. Wel nog een paar weken in het verband..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed dat je gegaan bent,wel erg zielig voor je hond,maar met dit warme weer mogen ze zich toch niet druk maken.

Antwoorden (1)

Pijnstillers misschien?