ik weet niet of het een zoutwatervis is, (ik geloof het wel) Wuppies? het zijn kleine visjes, maar wel grappig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt een guppy. Wuppies zijn die dingen die je bij de albert heijn krijgt
Amadea
10 jaar geleden
Guppy's zijn Zoetwatervisjes.
De wetenschappers zijn inmiddels zo ver, dat de meeste zeevissen te kweken zijn.
Bekend is inmiddels o.a. tong en tarbot in ons land, dat zijn twee soorten die normaal veel kosten, dus goed geld opbrengen.
Nabij de Zeelandbrug is er al weer jaren een zoutwater viskwekerij en deze is kort geleden een heel stuk groter geworden.
De resultaten worden steeds beter.
De komende jaren zullen steeds meer vissoorten worden gekweekt en niet meer op zee worden gevangen.
Vooral platvissoorten zijn makkelijk te kweken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel eigelijk voor in mijn eigen aquarium.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoutwater vissen uit de Noordzee kan je niet in een aquarium kweken.
Tropische zoutwatervissen, gaat wel, als ze maar klein blijven, zoals veel koraalvissen.
Er komt echter wel veel techniek bij kijken en is voor een beginner zeer moeilijk en kostbaar.