wat eten vissen vissen in een kom ?

ik heb geen vissenvoer maar wil wel mijn vis eten geven, hij zit in een kom. wat kan ik hem nog meer geven dan vissenvoer in een potje?

Toegevoegd na 7 minuten:
mijn vissen zijn guppy's

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat kan van alles zijn maar voor duidlijkeren antwoorden moet je eerst vertellen wat voorn vissen het zijn bijv goudvissen guppy's enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan een stukje groenvoer erin doen. Bijvoorbeeld een klein stukje tomaat of komkommer. Wel even wat opensnijden. Voor harde groentes moet je het eerst zacht maken door het te koken. Een vissenkom, daar zit voor maar een dag zuurstof in. Plantjes helpen daar niet bij. Iedere vis, of het een guppy of goudvis is heeft zuurstof nodig, dat kan alleen door een filtersysteem. Een vissenkom wordt verkocht omdat het geld oplevert voor de handelaren, maar die weten zelf ook dat het niet de juiste manier is om daar een vis in leven te houden. Vroeger werd de vissenkom gebruikt omdat er toen nog geen filtersystemen waren. Tegenwoordig zijn er genoeg technieken om een gevangen vis lang in leven te houden. De nieuwste trend zijn die kleine Nano-aquariums. Die zijn uitstekend vervangbaar voor de vissenkom en zien zelfs mooi uit. Je kan ermee een levensechte onderwaterwereld in maken.

Antwoorden (5)

Als morgen de winkels weer open zijn, kan je weer visvoer kopen, zoals drijvend visvoer, zinkend visvoer, diepvries muggenlarven, gedroogde muggenlarven, levende watervlooien, gedroogde watervlooien.
Wil je nu iets hebben om te voeren, dan zou je een heel klein beetje gedroogde broodkruimels kunnen geven, maar nodig is dat beslist niet, een vis kan zonder probleem een aantal dagen zonder voedsel.
Je grootste probleem is je vissenkom, die zijn totaal ongeschikt voor vissen, het gaat er dus niet om, wat je vis moet eten, maar meer hoe lang hij nog zal eten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt van de vissen af die je erin hebt en een kom Tja niet doen dus
Heb je er goud vissen in droogvoer is goed en plantjes daar zijn ze gek op maar weet niet voor hoelang want ze voelen zich echt niet happy in een kom.
Als je het nog niet hebt gekocht GEEN KOM maar een leuk bakje met filter!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat elke vis lekker vind zijn watervlooien! Nu te vangen in elke sloot. Wel even afspoelen en dan laten genieten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst en vooral: het belangrijkste wat je je vissen meer kan geven is een echt aquarium.

Guppy's (en eigenlijk geen enkele vis) horen niet thuis in een kom. Dat is pure dierenmishandeling. Een guppy heeft een aquarium nodig van minstens 60 liter!

Wat de voeding betreft: je kan ze altijd een heel klein stukje komkommer geven, dat zullen ze wel lusten. Maar in principe kan het geen kwaad als ze dagen (of zelfs weken) geen eten krijgen. Dus of je nou meteen in paniek moet slaan omdat je potje op is? Nee hoor. En als je dan toch om nieuw visvoer gaat. Kijk eens naar het diepvriesvoer dat wordt aangeboden ;)

Nu het antwoord op zich is gegeven het persoonlijk advies: ik interpreteer je vraag als volgt: je bent vissen en een kom gaan halen en bent een potje visvoer vergeten. Mooi, nu heb je drie keuzes:
1. Je brengt de vissen terug of zorgt voor enige andere opvang.
2. Je biedt ze een deftige huisvesting.
3. Je gaat door het leven als dierenbeul.

Naar de voedingbehoefte van de vissen dan:

In dat eerste geval geef je ze best geen eten tenzij je meer dan 3 weken naar een deftige opvang moet zoeken. Je ververst het water dagelijks voor de helft.

In dat 2de geval voorzie je een deftig aquarium met filtersysteem, planten e.d. doe je daar een klein beetje vlokvoer in en laat je dat 2 weken indraaien (zonder verdere toevoegingen!), daarna zet je je vissen er in over en voeg je een beetje sera ectopur toe omdat de verhuis naar het nieuwe aquarium gepaard zal gaan met wat stress. In tussentijd geef je geen eten en ververs je dagelijks het water voor de helft.

In dat derde geval maakt het niet uit of je voert of niet. Als je niet voert zullen je guppen verhongeren. Voer je wel dan zullen ze zichzelf vergiftigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij voeren onze Koi karpers in de vijvers weleens wat droge pasta, ik weet niet of dit ook aan guppies gegeven kan worden