Waarom maakt mijn vogel (Rossela,bijna 30jaar) zo'n rotzooitje van zijn kooi?

Normaal gebeurt dit 1x/jaar als of zij wil nestelen? maar nu al een bijna 3 maand!!! lekker achteruit trappen, alles kapot scheuren (krant onderin) schijnt er nog lol in te hebben ook!!! maar waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Kan het uit verveling zijn? Geef eens wilgentakken, die kan hij/zij schillen en knagen en het is nog gezond ook.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En ze vinden ze nog erg lekker ook!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou ja! ik heb de vogel al bijna 30j!!! maar nog nooit gehoord over/van wilgentakken,nou ja!!!
Leuk, waar kan ik dat halen? gewoon de dierenwinkel? waar ik al jaren kom, die had er ook iets van kunnen zeggen toch?
Ivana
10 jaar geleden
Ja, bij de dierenwinkel, per bosje van 5 stuks verpakt. Maar als je slim bent kan je ze ook gewoon van een (knot)wilg snijden, dan zijn ze gratis.
Hoe in hemelsnaam wist je niet dat een kromsnavel zonder wilgentakken ongeveer hetzelfde is als een baby zonder bijtring?
: (
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hohoho! waarom in hemelsnaam heeft niemand mij dit eerder laten weten? ik heb haar al bijna 30jaar!!! ze is gezond en gelukkig (denk ik)maar ik ga er achter aan !!! dank!!!

Andere antwoorden (1)

Het kan dat hij ook flink van slag is door het rare weer.