Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat doet anders, waarom? Dingen zoals:licht doorbuigen door poten, languit liggen, en veel aanhamkelijker.Is dit door ouderdom of is er iets mis?

Dingen zoals: licht doorbuigen door poten, languit liggen, en veel aanhamkelijker.

Is dit door ouderdom of is er iets mis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud is je kat? Uit ervaring weet ik dat oudere katten aanhankelijker worden omdat ze zich onzeker voelen over hun ontstane mankementen. Maar beste advies: als je het niet vertrouwt bel dan alsjeblieft je dierenarts.
Rieneke1
10 jaar geleden
Zijn het de achterpoten? Betreft het een nierpatientje?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er is niks mis. Licht vinden katten altijd leuk. Net als dat ze een laserpuntje willen vangen als je met een laser schijnt. Languit liggen is gewoon relaxen en een andere manier van uitrekken. Katten houden van luieren en dat aanhankelijker zijn is gewoon dat ze willen knuffelen.

Niks mis mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rymo had het denk ik niet over licht als in lamplichtjes of lasers, er staat dat de kat licht doorbuigt door de poten. Verder is je antwoord over het algemeen wel ok, maar het feit dat rymo dit gedrag als "abnormaal" ervaart doet vermoeden dat er iets anders aan de hand is.
Hoe oud is je kat? Uit ervaring weet ik dat oudere katten aanhankelijker worden omdat ze zich onzeker voelen over hun ontstane mankementen. Maar beste advies: als je het niet vertrouwt bel dan alsjeblieft je dierenarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij veranderingen in het gedrag van de kat, de motoriek, wat dan ook, naar de dierenarts!
Zeker in het geval van een oudere kat moet je de vinger aan de pols houden.
Ga alsjeblieft, en stel het niet uit, want er zou zeker iets mis kunnen zijn!
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding