Mijn kat doet anders, waarom? Dingen zoals:licht doorbuigen door poten, languit liggen, en veel aanhamkelijker.Is dit door ouderdom of is er iets mis?

Dingen zoals: licht doorbuigen door poten, languit liggen, en veel aanhamkelijker.

Is dit door ouderdom of is er iets mis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud is je kat? Uit ervaring weet ik dat oudere katten aanhankelijker worden omdat ze zich onzeker voelen over hun ontstane mankementen. Maar beste advies: als je het niet vertrouwt bel dan alsjeblieft je dierenarts.
Rieneke1
10 jaar geleden
Zijn het de achterpoten? Betreft het een nierpatientje?

Antwoorden (3)

Er is niks mis. Licht vinden katten altijd leuk. Net als dat ze een laserpuntje willen vangen als je met een laser schijnt. Languit liggen is gewoon relaxen en een andere manier van uitrekken. Katten houden van luieren en dat aanhankelijker zijn is gewoon dat ze willen knuffelen.

Niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rymo had het denk ik niet over licht als in lamplichtjes of lasers, er staat dat de kat licht doorbuigt door de poten. Verder is je antwoord over het algemeen wel ok, maar het feit dat rymo dit gedrag als "abnormaal" ervaart doet vermoeden dat er iets anders aan de hand is.
Hoe oud is je kat? Uit ervaring weet ik dat oudere katten aanhankelijker worden omdat ze zich onzeker voelen over hun ontstane mankementen. Maar beste advies: als je het niet vertrouwt bel dan alsjeblieft je dierenarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij veranderingen in het gedrag van de kat, de motoriek, wat dan ook, naar de dierenarts!
Zeker in het geval van een oudere kat moet je de vinger aan de pols houden.
Ga alsjeblieft, en stel het niet uit, want er zou zeker iets mis kunnen zijn!
Rieneke1