Mijn kat kan niet tegen het kattenbelletje, ik wil het een maandje omdoen ivm de vogels, wat te doen?

Ik ben niet er niet voor om een bandje om te doen ivm dat hij zichzelf kan ophangen. Maar gister kwam hij thuis met een vogel (en ja, dat is natuurlijk kattengedrag) maar omdat er nu juist veel jonge vogels zijn wilde ik hem voor een maandje een bandje omdoen met een belletje. Alleen hij kan er helemaal niet tegen, hij blijft nu het liefst in zijn mandje liggen en word er gek van, raced daarnaast door het huis om er vanaf te komen. Moet ik hem er aan laten wennen, en hoeveel dagen is acceptabel? ik vind het wel zielig. Hem een maand binnenhouden is geen optie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook katten hebben last van aanstelleritis. Gewoon omdoen en negeren.
Rieneke1
10 jaar geleden
@mobie, katten zijn geen mensen, en hebben zeker geen last van aanstelleritis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hihi rieneke. Een kat die zich niet aanstelt is hetzelfde als een kat zonder ego.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Mijn kat word chagrijnig als ik hem een bandje om doe. Gaat hij tegen alles zitten blazen en raar lopen. Dit blijft totdat het bandje af gaat.

Het beste antwoord

Het is zinloos een kat een bel om te binden om de vogels te beschermen.
De kat leert in no time dusdanig te bewegen dat het belletje stil blijft.
Dat er jonge vogels gepakt worden is erg jammer, maar bedenk dat je kat de zwakkere broeders er tussenuit pikt.
Met de merels (die het meest door de kat worden gepakt) gaat het verder uitstekend, de soort is geenszins in gevaar.
Doe het bandje bij je kat dus maar snel af.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens plus van mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Rieneke, bedankt voor je antwoord! Het was een koolmeesje, maar die zal dan idd niet helemaal goed zijn geweest. Het bandje gaat er meteen af!

Andere antwoorden (1)

De meeste jonge vogels komen deze week of de komende twee weken uit. De kat een belletje omdoen is zinloos en wreed tegenover je kat. Houd hem binnen als er in de tuin een vogelnestje is, voor je het weet zijn de vogeltjes gevlogen. Belletjes zijn leuk voor mensen, niet voor dieren. Bovendien horen de vogels het belletje voortdurend en dat levert stress op, zoveel soms, dat de ouders het nest verlaten en dan komen alle jongen om. Weg met dat bandje en poes gewoon in haar mandje deze paar dagen.....