kunnen aquarium vissen tegen 24 u lamplicht?

Hallo,

We hadden n klein aquarium gekocht 30 L voor Triopsen maar die waren met n week klaar, vond ik dus n beetje zonde. Eerst 2 weken opkweken in n klein bakkie dan overzetten in aquarium en na n week het hoekje om.
Dus nu wat visjes erin gezet, maar staat dus NAAST dat bakje voor de triopsen. Die moeten als we weer gaan kweken 2x 24 u n lamp boven blijven die warmte afgeeft. En een andere plek is geen optie.
Nou is mijn vraag of die vissen daar ook tegen kunnen, 24 u licht dus?

Toegevoegd na 58 minuten:
foutje, is dus 3x24 u.

10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Daar kunnen vissen inderdaad tegen , de kans word dan ook groter op eitjes .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Carcelia
10 jaar geleden
Dat is n leuke bijkomstigheid haha thanks.
Zie net dat ik n foutje gemaakt heb, is 3x 24 u, ipv 2x. en dan daarna n tijd niet, hangt af hoe lang de triopsies het uit houden en dan als je weer opnieuw gaat kweken weer 3x 24 u lang.
Een nieuw aquarium moet voldoende beplant zijn en het juiste licht er boven.
Plaats een verwarming en stel hem af op de juiste temperatuur.
Plaats er een klein filtertje in en laat het geheel een week of drie draaien.
Indien de planten goed groeien en het water is glas helder, dan pas kunnen de vissen erin.
Verwarmen met een lamp is sterk af te raden, het kan dan veel te koud of te warm worden, dus altijd een aquarium verwarming gebruiken, die kan je instellen op de juiste warmte.
Veel vissoorten hebben een dagelijkse gang nodig, dus overdag licht en in de nacht donker.
Mocht je om wat voor reden dan ook, toch licht aan in de nacht, dek het andere aquarium dan af, of plak er plakplastic op de zijkant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, het is niet omdat het dieren zijn dat ze niet behoorlijk behandeld moeten worden.
Zoals Ed aangeeft moeten die ook hun rust hebben, dus licht max 12 a 14 uur aan.
Verwarmen met een lamp werkt niet zoals bij eitjes uitbroeden want u heeft te weinig circulatie zodat enkel de bovenste laag TE warm is en de onderlagen koud, dat is op zich al nefast voor uw vissen als ze er doorheen zwemmen.
bamibal
10 jaar geleden
+, al zijn er genoeg aquariumvissen die geen beplanting nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja hoor klopt, maar dan moet er wel een goed filtersysteem zijn en regelmatig een deel water verversen.
Hangt er vanaf hoeveel licht er invalt op het andere aquarium. Als dit tijdens de nachts slechts voor een schemering in het andere aquarium zorgt kan dit geen kwaad.