Hoe hard gaat een fjord ongeveer in rengalop?

Ik heb een vraag hoe hard een fjord ongeveer in rengalop gaat want ik heb gister op een fjord gezeten en die schrok van een duif en ging in rengalop maar hij sprong over een lange hindernis heen en ging de bocht om dus ik viel van het paard en brak mijn arm. Maar nu vraag ik me af hoe snel de fjord ongeveer ging. Ik weet dat het bij elk paard anders is maar wat ongeveer het gemiddelde is. Bvd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Ik denk zo rond de 25 a 30km pu aangezien het om een fjord gaat. Gemiddeld is het tussen de 25-50km.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moet er wel heel even bij zeggen dat het om een van de snelste paarden van de manege gaat. Dank u wel voor uw antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
30 km per uur gaat zeer hard:)
Als het in een rijbak was gaan ze nooit op volle snelheid. Een fjord is een vrij stevig en niet al te soepel gebouwd paard. Dus heeft een lange rechte aanloop nodig om op volle snelheid te komen. Zeker in een bocht zal hij niet harder als max 15 a 20 km hebben gelopen. Maar door dat je er in de bocht afviel kreeg je een extra zwieper. Sterkte met je arm! Enne, als het beter is er gewoon weer op stappen hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je een beetje angstig was, wat normaal is hoor, lijkt het ook veel harder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel. :)