Mijn kat doet dat ook. Dat is om de extra "vuile" plek die daar zit goed schoon te maken met extra speeksel. Door t knabbelen komt er extra speeksel op die plek. Daarna likt hij/zij het schoon en droger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is ook een manier om vlooien, klitten en andere ongerechtigheden uit de vacht te halen. Katten doen het niet alleen als ze echt vlooien hebben, maar ook als het ergens een beetje jeukt of zo.