Waarom speelt mijn kat altijd met zijn waterbakje?

Hij schuift zijn waterbakje altijd heel de keuken door waardoor alles nat wordt. Ik heb al verschillende soorten bakjes geprobeerd. Tenzij ik het bakje aan de vloer of muur ga verankeren zal hij ermee blijven schuiven. Waarom doen ze dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

simpelweg omdat hij het leuk vindt, wel meer katten spelen graag met water.
een kennis van me gebruikt nu een zware braadpan als waterbak, daar is het nu over met de pret.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoewel Rieneke het definitieve antwoord gaat geven, kan ik me voorstellen dat het gewoon leuk is. Geluid, beweging en water dat alle kanten op vliegt. Reuze spannend toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt alsof je kat gewoon aan het spelen is en omdat zijn bewegingen het water ook laat bewegen krijgt hij (een soort van) reactie en dat vinden ze leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je kat erg speels is, hij vind het gewoon erg leuk.
Bij de dierenspeciaal zaak zijn konijnen drinkbakjes van steen of aardewerk te koop. Ze zijn te zwaar om er mee te gaan spelen. Speciaal om het omgooien of oppakken te voorkomen. Koop dan gelijk een leuk ander speeltje als vervanging van het waterbakje ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
een beetje fanatieke kat laat zo'n aardewerken konijnenbakje alle hoeken van het huis zien :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs die krijgt hij om! Ons hele huis ligt vol met leuke speeltjes, daar kan het ook niet aan liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs zo'n betonnen drinkbakje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep, zelfs de betonnen gevallen. Hij heeft er wel twee weken over gedaan om de juiste techniek onder de knie te krijgen maar uiteindelijk ging deze ook door heel de keuken heen... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is hij wel 2 weken zoet bezig geweest ;-)
Katten moeten wel veel drinken hoor. Het zal idd de combinatie zijn van spelen en lekker drinken. Tegenwoordig verkopen ze ook al een waterornament voor katten, zodat het water steeds blijft bewegen, fascinerende voor de kat, en er continu bewegend water is. Werkt op stroom. Misschien iets voor je kat? Bij de speciaalzaak. Ik heb m niet maar heb altijd de wasbak gevuld met water en een klein teiltje water bij de brokjes. Kunnen ze niet mee aan de wandel, is echt te zwaar -:)