Is mijn guppie zwanger?

ik twijfel of mijn guppie zwanger is. want ik heb dat namelijk al eens gehad en toen moest hij gewoon een drolletje leggen ;)
kunnen jullie mij helpen?
alvast bedankt!

Toegevoegd na 5 minuten:
o ja nog een vraag, welk soort lamp moet in een aquarium want ik heb nu een gewone spaarlamp erin (de vorige lamp ging stuk, en ben toen vergeten te kijken welk soort lamp het was) maar ik heb het idee dat de plantjes dat niet zo leuk vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Proficiat. Zo ziet het er althans naar uit.

Toegevoegd na 19 uur:
Ik heb vergeten antwoorden op uw vraag over de verlichting.
Er zijn verschillende merken die lampen aanbieden voor het aquarium, allemaal verkrijgbaar is de vissen winkel.
Belangrijk is dat die een zo breed mogelijk kleuren spectrum heeft zodat alle planten aan hun trekken komen.
Bv. een volledig spectrum lamp is de JBL solar color ultra.

Toegevoegd na 19 uur:
En hoe is het met madam guppy ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord, mijn gup zal deze of volgende week wel bevallen ;)

Andere antwoorden (2)

sowieso een dame en lijkt erwel op maar heb je er ook een mannetjes in dan is het zo geregeld en binnenkort jonkies!,Zo niet en al een tijd bij je gewoon een poepje .
Wat voor bak heb je ivm lamp je kan een andere erbij kopen als je weet wat voor bak het is.
En anders op lichte plaats zetten maar ja staat er al moeilijk te verplaatsen.
dus heb je ze al een tijdje en geen mannen erbij dan een poepje op komst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een mannetje in mijn aquarium, kunt u in schatten hoelang het nog duurt voor dat we jonkies hebben?. ik heb en 25/30 liter bak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na 4 weken kan je jongen verwachten is wel mooi om te zien want ze leggen geen eitjes ze zijn levendbarend .
Maar bedenk wel niet alles zal het overleven maar al snel erg Veel jongen maar wel een mooi visje zeker de mannetjes.
Een vrouwtjes gup die dik is kan inderdaad zwanger zijn. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Het kan ook buikwaterzucht, wat minder vaak voorkomt. Dit is een ziekte door bacterie. In de meeste gevallen is de vrouwenguppy dragend.

Een vrouwtjes guppy kan maanden ervoor al bevrucht zijn en er daarna pas van zwanger raken. Wanneer je het vrouwtje in de winkel hebt gekocht bij mannetjes, dan kan je daar later toch jonge guppies van verwachten.

Guppies zijn levendbarend. Een zwanger guppy zal na vier tot zes maanden daarna bevallen. Als de gup wat langer drager is, dan kan je het zien aan de donkere vlek op achterlijf, de drachtvlek.

http://www.visaquarium.nl/a/Guppies-zijn-levendbarenden

Toegevoegd na 9 minuten:
Herstel: 4 tot 6 weken i.p.v. maanden.