Onze poezen lopen achter ons aan terwijl we de hond uitlaten, waarom doen ze dat?

Nou, zoals de vraag aangeeft, waarom zouden de poezen dat doen? Ze houden wel afstand maar volgen ons zo een rondje. Ik vind het super leuk hoor, maar ben benieuwd wat de beweegredenen zouden kunnen zijn.

De twee poezen die dat doen doen dat afzonderlijk. De ene keer de andere keer de andere.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet ! Even een gebeurtenisje ik ging lang geleden met mijn toen nog kleine kinderen schaatsen zo zeker 4km vanwaar ik woon honderden schoenen stonden aan de kant van de vijver waarop de kinderen aan het schaatsen waren we komen terug en ja hoor ! Een van onze katten stond ons bij de schoenen op te wachten :) Ja dat komt als je zulke enorme zweet voeten hebt zei mijn dochter tegen m'n zoon :) Ps de vijver is te bereiken van ons huis via een omweg bijna zonder een echte weg over te steken alleen wat straatjes .
ItisILeClerc
11 jaar geleden
de poezen hebben afgesproken dat éen van hen jullie in de gaten houdt
Ritsuka
11 jaar geleden
mijn kat doet dat ook vaak :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vinden ze gewoon gezellig,mijn katten lopen sávonds ook mee,om de boerderij heen.of het sneeuwt maakt niet uit.

Het beste antwoord

Volgens een kattengedragstherapeute uit de bron (Maggie Ruitenberg): Feit is dat ik regelmatig verhalen hoor van katten, die op een goede dag besluiten mee te gaan wandelen als de eigenaar met de hond gaat wandelen. Katten zijn sociale dieren en kunnen echt genieten van zo'n gezamenlijk uitstapje. U heeft ze vast ook aandacht gegeven toen ze dit voor het eerst deden, dus daarnaast hebben ze ook geleerd dat dit gedrag is dat beloond wordt. Het zegt in ieder geval iets over de goede band die de kat met u en met de hond heeft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sociaal betekent volgens mij dat ze graag bij mensen zijn. Of ze die zien als personeel of niet maar katten liggen erg graag bij hun personeel op schoot! Sociaal dus. Lloret katten????? Overigens heb ik als postbode ook zo mijn volgkatten, heel erg gezellig. Aan de andere kant is het grappig dat honden je altijd weg willen hebben van hun terrein en een kat in een voortuin is ALTIJD blij om mij te zien: ze denken namelijk dat ik de deur voor ze kom openen, dus ze laten zich altijd aaien. Wat dat betreft zijn katten dus heel sociaal ja!
Rieneke1
11 jaar geleden
Plus Pelle.
Afhankelijk van de omstandigheden kunnen katten zeer sociaal zijn, naar mensen en andere dieren en naar elkaar.
Dat hangt af van mate van socialisatie en beschikbaarheid van voedsel.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Al mijn katten gingen vaak mee wandelen, onderweg lieten ze de honden regelmatig schrikken door zich te verstoppen en dan plotseling te voorschijn schieten, altijd grote lol, ze gingen overigens hun terratorium niet uit, dan liepen ze terug naar huis. Mijn huidige kat loopt maar soms mee, maar gaat wel uit z'n terratorium, daar moet ik echt op letten want laatst ging ik heel snel lopen en had de kat niet in de gaten, hij liep hijgend en met z'n tong uit z'n bekkie. Kortom volgens mij is het echt sociaal gedrag. De kat kan kiezen meegaan of thuisblijven, de honden niet, die lopen aan de riem............
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL lieten ze de honden schrikken, grappig dat die hond dat niet zag aankomen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus voor Pelle.
als ik de hond van de buren uit ging laten, liep hun kat ook altijd mee. Al liep ze er een paar meter achter, het was wel gezellig. In het vorige huis liep de kater ook altijd een stuk mee als we lopend boodschappen gingen doen aan de overkant van de straat. Maar de straat over deed ie gelukkig niet. Dan zat ie voor de deur te wachten tot we weer terug waren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt wel. Ik heb 3 katten waarvan twee er veel buiten komen. De oudste loopt altijd hele rondjes mee op een afstandje. Soms komt ie dichterbij om even geaaid te worden. De andere heeft een veel kleiner territorium en loopt tot een bepaald punt. Soms als ik dan toevallig dezelfde weg terug kom staat ie op dat punt weer te wachten om mee terug te lopen.