Wat kan het zijn ... een reutje van 2 1/2 jaar altijd en gele druppel aan zijn piemel ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Als een reu groene of gele druppels verliest, wil dat zeggen dat hij een voorhuidontsteking (balanopostitis) heeft.

Je kunt hier alles over lezen op: http://www.maltezerinfo.nl/voorhuidonsteking%20reu.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt Pelle ... hier kan ik iets mee .
Je kunt dit zelf schoonmaken met Molkewei;drogist , of bij de dierenwinkel verkrijgbaar; Belle's clean voor voorhuidsontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan een ontsteking zijn maar dat hoeft echt niet.
Vaak vormt er zich als het ware een kapje op, hier moet je niet aankomen of gaan poetsen met warm water. Dit beschermd de rest van zijn piemel en is juist een effectief mechanisme van het lijf.
Er zijn teveel dierenartsen die gelijk ab voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal is er geen sprake van een ontsteking, tenzij de afscheiding groenachtig is, overvloedig veel is en/of stinkt. Als daar geen sprake van is en het is maar 'n druppeltje, dan kun je de hond een week of twee dagelijks één of twee doodgewone vit-c tabletjes (met citroensmaak) geven.
De urine wordt dan wat zuurder van en afscheiding wordt daar minder van, sommige dierenartsen adviseren het ook.

Na die twee weken geef je de hond om de dag één vit-c tabletje.