Hoe maak je een konijn BUITEN zindelijk?

Mijn konijn is zindelijk, maar we hebben een ren staan. In die ren ligt gras. Als hij naar buiten gaat poept hij niet meer netjes boven in het hok in zijn wc'tje, maar op het gras in een hoekje van de ren. Na een paar dagen is het gras helemaal kapot en goor. Wat moeten we doen zodat hij buiten voortaan binnen gaat poepen? Of is er een oplossing zodat het gras niet kapot gaat, of een plank neerleggen o.i.d?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kan je zijn wc'tje tijdelijk in een hoekje van de ren zette. Zo zal hij misschien terug wennen om op zijn wc'tje te gaan, en hij zal misschien naar boven gaan op het wc'tje. ;-)

Het beste antwoord

Een konijn in een ren is dermate zinlijk dat hij of zij altijd in dezelfde hoek zijn behoeften zal doen. Als je hier in wil sturen moet je het volgende doen:

Verdeel met een plank o.i.d. de ruimte in tweeën. één ruimte waar het konijn van jou wel zijn behoeften mag doen, en de andere ruimte waar het dus niet mag. Nu plaats je het konijn in het dele waar het wel mag. Het konijn heeft op dat moment dus niet de mogelijkheid om in het andere deel te komen!

Je laat het konijn hier een tijdje zitten (Hoelang weet ik niet precies, heb al een jaar of 7/8 geen konijnen meer, maar je zou een week kunnen proberen). Nu heeft het konijn aangeleerd op een bepaalde plaats in het voor hem toegankelijke gebied zijn behoefte te doen. Nu haal je de plank weg en heeft het konijn weer alle ruimte. Hij zal echter om zijn behoeften te doen steeds terugkeren naar de plaats die hij gewend is van de tijd dat hij in de kleinere ruimte zat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt de vraag niet goed gelezen.
Het konijn doet het al
"op het gras in een hoekje van de ren. " Voor mij is dat dus al zindelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de goede tip. Ik ga het uitproberen!

Andere antwoorden (1)

Je konijn is dus al netjes zindelijk. hij doet het alleen in die hoek van de ren.
Als de ren altijd op dezelfde plaats staat, moet je op die plek zijn wc neerzetten.
Dat er daar geen gras meer groeit is jammer, maar als hij de hele zomer van hetzelfde plekje gebruik maakt, zou ik daar het gras vervangen door een tegel.