Ik woon op 2 plekken en ga daar om de week naartoe. En ik wil graag goudvissen maar kan ze dus maar om de week voeren. overleven ze dat?

mijn vriendin zei van wel.. maar ik wilde toch zekerheid. Wat denken jullie? Redden ze dat als het constant om de week gebeurd? en is dat dan 1 week elke dag en 1 week niet
of om de week 1 keer?
HELP!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed dat je je dat afvraagt en het niet zonder nadenken zomaar doet!
Hoe het zit met voeren weet ik niet, wat ik wel weet is dat de grootte en vorm van het aquarium heel belangrijk is. Een goudvis heeft als ie zelf 15-20 cm is minstens 250 liter water nodig. Gemiddelde kommen zijn veel en veel te klein (10 liter), waardoor het water te snel vervuilt en te snel warm kan worden.
Daarnaast is het veel beter een aquarium te kopen dan een kom, omdat bij de kom het wateroppervlakte heel klein is, waardoor er veel en veel te weinig zuurstof in het water komt.
Aangeraden wordt om een aquarium van100x50x50 cm te gebruiken voor grote goudvissen. Als ze nog klein zijn, kan een wat kleiner aquarium genoeg zijn, maar wel een rechthoekig, geen ronde kom.
Daarnaast zijn het sociale dieren, dus neem er niet eentje in z'n eentje, en hebben ze behoefte aan plantjes en zand op de bodem.
En goed verzorgde goudvis kan wel 20 tot 40 jaar oud worden. Dat goudvissen in gevangenschap het meestal maar jaren, maanden of zelfs weken overleven, komt doordat mensen ze houden in kommen die absoluut niet geschikt zijn of ze slecht verzorgen.
Op www.vissenbescherming.nl kan je lezen waar een goudvis behoefte aan heeft, en hoe je m goed verzorgt.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag nog een plusjes geven, maar bij deze een denkbeeldige!

Antwoorden (11)

Een dierenwinkel verkoopt voertabletten,deze geven iedere dag een gering portie voer af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaan ze niet redden.
Sla eens af en toe een DAG (dus geen week), over met het voeren van je goudvissen (zeggen de experts).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een week is geen probleem ! je zou ook tabletten kennen kopen ..maar ze kennen een week zonder voer ..wel als je weggaat ze voeren natuurlijk ...anders word het sushi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je wil graag goudvissen, maar waarom?
je bent daar amper, dus wat heb je er aan?
niet aan beginnen joh.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist als je niet elke dag tijd hebt om voor je dieren te zorgen moet je er eigenlijk geen nemen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige juiste antwoord! +1
Als je dieren wilt moet je er ook voor kunnen zorgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad niets meer aan toe te voegen +
ja voer tabletten zou die ze elke dag voeren zou kunnen maar dan moet je even in de gaten houden voor hoeveel dagen er voer uit komt... en of ze wel heel betrouwbaar zijn... en zo. het zijn natuurlijk dieren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heb jij aan goudvissen als je nu al een probleem hebt met het voeren, laat staan het schoonmaken.

Als je het echt wilt is het dan geen optie om ze bij je vriendin te laten zodat jullie er samen voor kunnen zorgen.
Of eventueel een buurvrouw die ze om de dag eten wil geven, en als het echt nodig is om de kom te moeten verschonen, of als een goudvis het niet redt en een week lang in dit water ligt.

Wel is er inderdaad voer die je kan doseren. Daar kan de dierenwinkel je extra over informeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten in een vijver kan een goudvis jarenlang levend en gezond blijven zonder te voeren!!!
Binnen in huis, kan een goudvis wekenlang zonder voedsel
is het echt alleen voor binnen bestemd, dan zou ik geen vissen nemen, vissen zijn ook dieren en je bent verplicht goed voor dieren te zorgen, tijdens die week dat je er niet bent, kan er wel wat met de waterkwaliteit wezen en vind je na 1 week ,misschien dode of zieke vissen.
Bij goudvissen in huis moet je altijd een goed filtersysteem hebben omdat goudvissen erg veel vervuilen.
Bij afwezigheid kan deze uitvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de aquariumspeciaalzaak en haal er een voederautomaat.

Die automaat vul je met visvoer en je kunt instellen hoevaak en hoeveel hij moet voederen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen vissen nemen. Goudvissen lijken zo makkelijk, maar helaas. Ze komen vaak terecht in een kommetje of een te kleine bak. Goudvissen zijn leuk (heb ze zelf ook gehad), maar hebben veel ruimte nodig. Een bak van een meter is nog niets en uiteindelijk zullen ze een vijver nodig hebben. Als het al problematisch is om ze te voeren, waarom zou je dan vissen nemen. Zoals eerder al werd gezegd, er kan een ziekte ontstaan of iets met het water zijn en dan ben je te laat. Een goudvis kan enkele dagen zonder voer, maar een week is echt te lang. Een dag overslaan kan geen kwaad en 3 dagen wanneer ze op hun zij liggen ivm overvoedering is soms dan noodzakelijk, maar we hebben het over een week.

Als je iemand zou kunnen vinden die de vissen kan voeren als jij er niet bent zou het heel mooi zijn, maar denk er nog maar eens goed over na of je wel echt vissen wilt houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met speciale tabletten overleven ze dat waarschijnlijk wel. ik zou het risico echter niet nemen, je hebt met dieren te maken en die behoeven zorg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun jij een week zonder eten?nee je goudvissen dus ook niet,ik zou er niet eens aan beginnen als je er om de week mar tijd voor hebt