Kun je een gewone zwangerschapstest ook gebruiken voor een poes?

Een test voor mensen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Kun je doen, maar werkt volgens mij niet

Antwoorden (2)

Nee, er zijn geen zwangerschapstesten voor katten. Katten (en andere dieren) maken een ander hormoon aan dan mensen. De gewone zwangerschapstesten reageren niet op de hormonen van dieren.
Ook een dierenarts gebruikt geen zwangerschapstest bij katten, maar kan dit voelen.
bamibal
11 jaar geleden
Niet. Er is geen zwangerschapstest voor katten. Was het maar waar!

als je poes3 a 4 weken zwanger is dan moet je het aan de tepels gaan zien. De tepels zullen groter worden, duidelijker zichtbaar en groter dus, en ze zullen een roze of rode kring krijgen.

Als je het echt zeker wilt weten kun je twee dingen doen:

1) wachten. als je de tepels ziet/voelt en ze begint met een week of 5 dikker te worden dan is ze zwanger. Zo rond de 7 weken kun je de kittens gaan voelen bewegen, daarna kun je het gaan zien. Met 9 weken zullen de kittens komen (dag 58 zijn de kittens levensvatbaar, maar is het nog erg moeilijk om ze erdoorheen te krijgen, vanaf dag 60 zou het mogen. Gemiddeld bevalt een kat zo rond dag 65. Dag 70 moeten ze er zijn)

2) echo laten maken. Dat kan vanaf ongeveer 4 weken (de meeste da's hebben niet de meest geschikte, gevoelige apparatuur om het vanaf 3 weken al te kunnen zien)
fremar