Hoe zwaar weegt normaal een katertje van 5 maanden?

Hij weegt nu nog geen 3 kilo en dat leek me wat licht? Het beestje is ook helemaal gefixeerd op eten: hij eet ook veel te snel naar mijn idee. verder is hij een en al energie, dus daar lijkt me niks mis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Als het een europese korthaar is zal dit zo'n 2,6 kilogram moeten zijn.
Zie http://www.hoezwaar.nl/hoe-zwaar-is-een-poes.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is natuurlijk een gemiddelde zoals je ziet. Met de 3kg valt jouw kater nog binnen de "marges"! :-)

Toegevoegd na 8 uur:
Pagina is opeens weg?! Heet nu:
http://www.hoezwaar.nl/hoe-zwaar-is-een-kat.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor dat is een prima gewicht, zie de twee bronnen. Uit de ene bron volgt dat je kater bijna 6 kilo gaat worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het geboortegewicht is ongeveer 100 gram, en wekelijks hoort het katertje zo'n 100 gram aan te komen.
je katertje is dus zeker niet te licht.
op deze leeftijd zijn ze nogal slungelig gebouwd, dus zou je dat kunnen denken, maar het gaat prima zo.
het6 wordt ook tijd voor castratie, dat scheelt ook.
Rieneke1
11 jaar geleden
Het is ook afhankelijk van het ras. Maar ik neem aan dat je spreekt over een HTK-katje. Bij raskatjes met een eendere bouw moet het gewicht bij verkoop (14 weken) minimaal 1500 gram bedragen. Die 3000 gram bij 5 maanden is dus een heel aanvaardbaar gewicht, zeker bij een katje dat heel energiek is.
Ivana
11 jaar geleden
Een katertje van 5 maanden zou (ongeacht het ras) 2 à 3 kg moeten wegen. Geen paniek dus ;)

Uiteraard heeft het ene ras al eerder de neiging om sneller bij te komen dan het andere, dus een kat weeg je best wekelijks, ook op volwassen leeftijd om zwaarlijvigheid tijdig aan te pakken.