Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze kat laat ineens wat vocht uit z'n bips, wat kan dit zijn?

Ze is 11 jaar en hartstikke gezond, nooit wat gehad. Nu willen we naar bed en meestal gaat ze mee naar boven maar ze gaat nu telkens naar buiten en weer naar binnen. Ze zat net op een kussen en die is nu vochtig, het vocht is geurloos en ook vrijwel kleurloos. We hebben geen flauw idee wat dit kan zijn. Ze heeft geen kattenbak, nooit gehad, altijd d'r behoefte buiten gedaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

mijn kater werd een maand geleden met 10 jaar als oud bestempeld door de dierenarts.
dus 11 jaar en hartstikke gezond zegt niet alles, iedere kat kan ineens iets hebben, zeker van deze leeftijd, bovendien is het bekend dat dieren pijn heel goed verbergen.

vocht uit haar billen kan urine zijn, maar ik ben geen arts en mij lijkt het dat je uit moet vinden of ze pijn heeft.
til de poes op en voel aan haar lichaamsdelen en houdt haar reacties in de gaten. als je denkt dat ze een pijn-reactie geeft, zou ik zeker morgen de weekend-dierenarts bellen. en informatie vragen.

voordat je op consult gaat, informeer naar het weekend tarief, dat is hoog, dat weet ik wel.

Toegevoegd na 4 minuten:
nog iets heel anders: als het buiten helemaal besneeuwd is, zijn er geen mogelijkheden om te plassen en poepen voor een gemiddelde kat, die zijn behoefte begraaft.
een kater van mij die nooit op de bak ging, deed zijn plas in de keuken op het zeil, toen dat buiten niet meer kon.

ook dat kan het zijn.
pak een bak, maakt niet uit wat, snipper daar oude kranten in en zet deze op de grond en daarna de kat er, in zodat ze weet dat het een bak is.

misschien is dit de oplossing, ik hoop het voor jullie, succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden