Volgens mij is het het beste om vanaf nu je kitten te laten wennen aan volwassen voer.Hiervoor kan je steeds meer volwassenvoer toevoegen aan kittenvoer.Begin met kleine beetjes en dit steeds meer uitbreiden.Succes,Tommiesje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij mijn weten adviseren de fabrikanten van dat spul de eerste 6 maanden speciaal voer te gebruiken. Dat zou betekenen dat het nu op voer voor oudere katten kan eten. Of dat volwassen is.. Is er niet een tussenvorm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is kittenvoer en volwassenvoer puur een commerciële verkooptruc. In de natuur eten jonge dieren hetzelfde als oudere dieren. Je zou hooguit een kleinere brok kunnen geven als ze nog jong zijn omdat het bekkie nog niet groot genoeg is, maar zelfs dat is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jouw kat kan op deze leeftijd prima op adult voer over, maar wel geleidelijk aan om darmproblemen te voorkomen.
omdat hier de volwassenen de kittenbrokjes snoepten, en de kittens de adult brokken pikten, heb ik al heel snel de hele zwik op adult gezet, en ze zijn allemaal mooi uitgegroeid.
verder ga ik ervan uit dat je je kitten onlangs hebt laten castreren, hij of zij heeft daar ruim de leeftijd voor.
na castratie zou ik zeker geen kittenbrokken geven.
die zijn te vet, en na castratie moet je sowieso het gewicht een beetje in de peiling houden.
Rieneke1
14 jaar geleden
Er zit in het kittenvoer meer eiwitten voor de groei, maar omdat de grootste groei tot een leeftijd van 6 maanden is, kan je geleidelijk gewoon overgaan op adult-voer. Komt niet zo nauw.
Ivana
14 jaar geleden
Ik heb van het asiel waar ik mijn 2 katten vandaan heb te horen gekregen dat ik ze de eerste 3 maanden het beste babycat voedsel kon geven, daarna tot en met 9 maanden kittenvoedsel en daarna overstappen op het volwassen voer.

Op mijn zak kittenvoedsel staat ook dat het tot en met 9 maanden oud is.

Mijn katten zijn nu 5,5 maand oud en worden over een maandje allebei "geholpen". Vanaf die tijd laat ik ze ook naar buiten en zal ik ze langzamerhand laten wennen aan volwassen voedsel, dit gemengd tot en met 9 maanden met kittenvoedsel.

Om blaasgruis tegen te gaan krijgen ze nu alleen droog voedsel, met één keer in de week als extra wat nat voedsel. (heb gehoord dat dat een goed idee was, geen idee of het waar is, maar ach kan geen kwaad)

Ik ben een enorme kattenliefhebber en wil het beste voor mijn kleintjes, daarom probeer ik ze zo goed mogelijk op te voeden met tips van de dierenarts, asiel en bij de dierenspeciaalzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar een maand 5/6...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kitten voer kan je geven totdat de kat 12 maanden oud is. Het is zeker nuttig om dit zo lang mogelijk te blijven doen. Als je echt over wilt naar ander voer dan zou ik wachten totdat de kitten ongeveer 9 maanden oud is. De kitten is dan al groot genoeg om ook volwassen voer te krijgen. In de eerste paar maanden zou ik wel zo voeren dat de kitten beide voer krijgt.