Wat moet ik doen, me hond is de hele tijd aan het kotsen?

Dit is de derde keer dat ik deze vraag probeer in te vullen, maar oke.
Ik kwam vanmiddag thuis na een dag school en er laag een geel-oranje kots hoopje naast de deur.
Ze heeft in de tussentijd alweer 5x gekotst en ik weet niet wat ik moet doen voor haar maagje..
Op het internet is ook echt niks te vinden over honden maar wel mensen, zal ik dan haar ook rijst of bouillon geven ofzo, zoals ze ook bij mensen zeggen?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb haar trouwens nog niks te eten gegeven maar me huisgenoot wel toen ik op school was.. en ze heeft in een halve week een smerig bot op dus dat zal het wel geweest zijn, maar weet gewoon niet wat ik NU moet doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet hier vragen, dierenarts bellen
Ivana
11 jaar geleden
.....en dat bot was toch NIET gekookt hè? Gekookte botten splinteren en kunnen maag- en darmproblemen veroorzaken.

Het beste antwoord

Ruim in ieder geval alle braaksel op. De hond heeft vaak de neiging zijn eigen braaksel weer op te eten waardoor het braken niet stopt.

Zorg ervoor dat de hond kan drinken, hiermee voorkom je dat ie uitdroogt.
Zet dus steeds vers water voor hem neer maar niet te koud,

Haal zijn etensbak even weg.

Je kunt hem wel een droge bruine boterham voeren, als ie daar trek in heeft.

Morgen kun je hem eventueel een beetje bouillon laten drinken als ie niet meer gebraakt heeft. Daarna knapt ie meestal weer snel op en zal ie ook zijn gewone voer weer aankunnen.

Mocht het braken toch blijven aanhouden, dan morgen z.s.m. naar de dierenarts met hem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks ben nu onderweg naar de dierenarts, hoop dat het niks ernstigs is met haar

Andere antwoorden (2)

Kennelijk is het al een tijdje aan de gang begrijp ik uit je vraag: daarom morgenochtend vroeg meteen de dierenarts bellen en met je hond erheen.
Niet meer zelf gaan experimenteren: je hond heeft echt deskundige hulp nodig.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk naar de dierenarts, verder niets: gaan met die banaan! plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx!
Ga naar de dierenarts! Veel overgeven kan een teken van verstopping in de maag of darmen zijn, vergiftiging of ziekte.