Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een koppeltje kanaries in de keuken in een kooi zouden die daar kweken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
709

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn vader heeft ook een aantal kanaries en ik weet er ook wel wat van, maar ik zou die kanaries op een rustig plekje neerzetten zoals in een kamer. Ik zou ze nu niet buiten in de schuur doen, want als er te snelle temperatuur verschil is, zouden ze dood kunnen gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou ze absoluut uit de keuken halen i.v.m. vergiftiging als je aan het bakken bent want vogels kunnen daar niet tegen,dit heeft ook te maken met de tefallaag die in de meeste koekenpannen aanwezig zijn.

Ja je kunt kweken,maar daar is het beste een broedkooi voor geschikt.
Je zou het kunnen proberen door een nestkastje aan de deuropening te hangen met wat nestmateriaal die je in de dierenwinkel kunt kopen,maar of dit in een gewone kooi succes heeft weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kweken kan alleen in het juiste seizoen. Er moet lang genoeg licht zijn voor de vogels om de jongen te kunnen voeren. April is een goede maand.
In de keuken worden de beesten ziek, ook zonder dat er gebroed wordt. De keuken is te vochtig, dan krijgen ze aspergilose en daar sterven ze aan.

Voor de kweek hebben ze rust nodig en vooraf en achteraf goed voer. Koop een klein boekje over de kanariekweek of ga naar een kanariekweker, je dierenspeciaalzaak weet vast een adres.
In een gewone ruime kooi kan wel, met broedblok, maar is niet ideaal. Als je wilt kweken doe het dan van meet af aan goed, dan heb je er veel meer plezier van.
.
Google eens op internet
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding