Mijn goudvis heeft 2 bobbels op zijn kop gekregen wat is dat?

Hallo Mensen,

1 van onze 2 goudvisjes heeft 2 bulten/bobbels op zijn kop gekregen.
De bulten/bobbels zijn ook gewoon goudkleurig maar de bovenkant van de bulten/bobbels zijn wit.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
En waar kan ik de vis het beste mee behandelen?
Ik hoop dat iemand weet wat het is en hoe je dat het beste kan behandelen.

Groeten Martin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23.5K

Antwoorden (3)

Dat had mijn vis ook.. Ik ben naar de visspecialist gegaan die vervolgens zei dat ik het water goed schoon moest houden. Dat werkte niet en toen werd mijn vis helemaal wit met van die bolletjes op zich. Ik ben weer gegaan en hij zij dat je hem in de zon moet houden. Toen ik thuis kwam was me vis dood, dus kon ik het niet testen, maar misschien is dat een idee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna zeker zijn het karperpokken, vooral goudvissen en koikarpers zijn daar gevoelig voor.
Aanstippen met bentadine wil wel eens helpen.
Maar de waterkwalitiet is meestal de oorzaak hiervan en als die niet verandert, zal het niet veel helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Eddijst, Bedankt voor uw reactie.
Wat u zegt over de waterkwaliteit kan inderdaad de oorzaak wel eens zijn.
Ik heb dan ook voor het kwaliteit van het water easybalance gekocht, ik weet niet of dat voldoende is?Als ik het aquarium verschoon houd ik altijd een kwart van het water wat er in zat en 3 kwart vers kraan water met de juiste hoeveelheid aquasafe er bij. En over het aanstippen met bentadine?
Bentadine ken ik niet Betadine wel.
Dat kan ik ook gewoon kopen bij een dierenspeciaal zaak? Alvast bedankt voor Groeten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BeNtadine is natuurlijk Betadine. is gewoon een type-foutje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dacht ik al ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb koi-karpers en siergoudvissen in de vijver. De Koi geen bulten, ene goudvis wel.
Waterkwaliteit: Plantengroei en algengroei optimaal (moet meerdere malen per jaar oogsten).
Filtersysteem: Aquaphonic en filtermatten.
Vissen eten goed. Koi prachtig op kleur, groeien als kool.
Waarom die bulten op die ene goudvis, die goed eet en rondzwemt.
Door de enorme verdamping voer ik alle 2 dagen een verversing met leidingwater van 30 liter aan op een totaal inhoud van 600 liter.
Dat kan inderdaad aan verkeerde waterwaardes liggen, die tasten de huid aan en bij kleine wondjes kan de huid daar behoorlijke sporen op achterlaten. Belangrijk is dus om eerst uit te zoeken of aan de waterwaardes iets mis is.

Waterwaardes kan je testen door meetsetjes. Het snelst en goedkoopst zijn de teststripjes. Met deze teststripjes meet je de belangrijkste in een minuutje. Kijk in het filmpje op youtube, link hieronder. Hoe eenvoudig je de waterwaardes kan testen:
http://youtu.be/AO-4YTDzxv4

Wanneer je de waterwaardes hebt gemeten, kan je hier eenvoudig bekijken wat je kan doen als er een waterwaarde verkeerd is:
http://www.visaquarium.nl/a/Aquarium-waterwaardes

Ik lees ook niet in je verhaal of je een filtersysteem hebt. Een filtersysteem zorgt ervoor dat het water schoonblijft. Een filtersysteem zorgt tevens ervoor dat het water leefbaar blijft voor vissen.
http://www.visaquarium.nl/a/vissenkom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Ruud, Jup ik heb zeker een filter systeem.
Bedankt voor je info en de link waar ik het kan vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem, graag gedaan.
Heb je ook de waterwaardes pas nog getest?