Zijn vrouwtjesratten beter of mannen als je wilt spelen maar toch ook gewoon knuffelen?

Ik heb gehoord dat vrouwtjes niet stil kunnen zitten. Maar mannetjes stinken sneller en daar houd ik ook niet van. Zijn deze geruchten waar? En wat is dan beter om te kiezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (6)

De mannetjes ratten zijn knuffeliger dan de vrouwtjes en dat ze meer stinken is niet waar,ze ruiken alleen iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt. de mannetjes zijn vaak knuffeliger, blijven langer op schoot zitten. vrouwtjes zijn vaker nieuwsgieriger, beweeglijker.
Ik vond de geur van mannetjes niet meer storend dan vrouwtjes.
ik zelf had een vrouwtjesrat.die ruiken anders dan mannetjes.ikzelf vond ze heerlijk ruiken.ze wou heel graag knuffelen,maar ook heel graag veel voedsel verzamelen en opslaan als voorraad.mannetjes worden over het algemeen groter.met mannetjes heb ik geen ervaring.
11 jaar geleden
Dit ligt echt geheel aan hoe je ze op gaat voeden. Een mannetje kan net zo beweeglijk en druk zijn als een vrouwtje en zeker niet elke mannelijke rat staat garant voor een knuffeldier!

Een tip is om ze aan te schaffen wanneer ze nog jong zijn en ze dagelijks veel aandacht te geven. Draag ze mee in je zak, capuchon, sjaal etc. Kijk je er nooit naar om? Verwacht dan ook niet dat ze eens in de zo veel tijd even lekker met je willen knuffelen. Ratten zijn intelligente dieren waarmee je een hechte band kunt opbouwen, maar deze vriendschap moet je wel verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb alleen vrouwtjes gehad die waren hyperactief en zaten nooit stil.

mannetjes zijn een stuk zwaarder, en lekkere sullen die je overal mee naar toe kan nemen omdat ze toch te lui zijn. Dat wordt mij altijd verteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrouwtjes zijn nieuwsgieriger en zullen in het begin iets onrustiger zijn, maar dat valt echt reuze mee! Ik heb twee meisjes en in het begin willen ze graag spelen en leer ik hun trucjes enzo (dat vinden ze heel leuk), daarna gaan ze ergens op een warm plekje op me liggen en dan kan ik ze lekker aaien en masseren. Mannetjes hebben een sterkere geur, maar het stink niet echt ofzo, ze schijnen wel wat rommeliger te zijn (iets vaker kooi schoonmaken), bij mannetjes zijn ze sneller rustiger, maar dat wil echt niet zeggen dat vrouwtjes niet stil kunnen zitten of dat mannetjes sneller stinken! Ze zijn erg overdreven de geruchten! Zowiezo elk ratje is anders, net zoals mensen, sommige vrouwen hebben mannelijke trekjes en sommige mannen hebben vrouwelijke trekjes. Dus je keuze maakt niet veel uit op deze kenmerken. Het verschilt heel erg per ratje, je kan het beste naar iemand die een ratten nestje heeft en dan kijken welke ratjes je het beste mogen of aantrekken, je hoeft niet persee naar geslacht te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt ook erg aan de lijn waar de rittens uit komen. Ik heb lijnen met meiden die absoluut niet knuffelig zijn en liever willen onderzoeken, en waaruit de mannen juist actief maar ook erg knuffelig zijn, maar ik heb ook lijnen waaruit de meiden ook lekker knuffelig zijn en de mannen luie dweilen. Als je graag wilt knuffelen zou ik voor mannen gaan, als je veel met ze bezig bent kun je ze ook vanalles aanleren, en ratten zijn altijd wel erg nieuwsgierig en actief. Als je bij een rattery kijkt voor rittens gewoon goed vragen hoe het karakter van de lijn is.
Wat geur betreft zit er weinig verschil in. Ik vind persoonlijk mijn meiden meer stinken dan mn mannen, en ik heb meer mannen dan meiden.