Hoe en waar vind ik een goede hondenopvang voor de vakantie?

Ik woon in de regio R'dam. Een aantal jaar geleden is zo ook al naar een dierenpension geweest maar kwam ondanks de inenting met kennelhoest terug...
We hebben al bij familie en vrienden gevraagd maar gaan allemaal rond onze tijd met vakantie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Ben je wel eens actief op een hondenforum? Daar worden regelmatig vakantieopvangadresjes aangeboden en gevraagd. Ik zit zelf op het Ridgeback forum en wij forumleden helpen elkaar de vakantie door.

Wat je ook kunt doen is verschillende hondenpensions te bezoeken en je hond een dagje proef laten draaien. Je hebt echt goede en fijne pensions waar de dieren vrij los mogelijk lopen en 's nachts met meerdere honden in een nachthok slapen. Gewoon even rondvragen en zelf de pensions gaan bekijken.
Ik zou zowiezo geen pension nemen waar de hond in zijn eentje in een hok zit een groot deel van de dag. Of je hond zou problemen moeten hebben sociaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag eens na bij je dierenarts, of hij/zij een pension kan aanbevelen. En je kent vast de mensen in je buurt, die honden hebben : ook daar zou je eens kunnen vragen, of zij goede ervaringen hebben met een vakantie-adres.

Overigens is kennelkuch bijna niet te voorkomen, als je honden opvangt : het is gewoon super-besmettelijk. Het zegt niets over de hygiene van het pension, en is op zich een onschuldige aandoening. Doordat honden elkaar opjutten tot meer blaffen dan thuis, gaat die druppeltjesinfectie ook sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf geen ervaring met hondenopvang voor vakanties, maar ik heb eens rondgesurft en de pension van de dierenbescherming zien er in mijn eigen goed en betrouwbaar uit.
Ze hebben er 2, 1 in spijkennissen en 1 in Krimpen a/d IJssel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super goede logeerboerderij. Honden in eigen huiskamer. Vrije velden om te spelen. Wel tijdig bespreken. Het is iets verder weg, maar dan kan je wel gerust op vakantie!
Ivana