Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, maar een kat kan er diarree van krijgen.

Bron:
Bij het drinken van melk en het eten van zuivelproducten zoals yoghurt, vla en kaas kan een kat diarree krijgen. Beperk bij voorkeur het geven van zuivelproducten tot een minimum.
Als een kat dagelijks hoogwaardige voeding krijgt, is het onnodig om het zgn. kitten- of kattenmelk te geven. Ofschoon deze melk minder lactose bevat, zitten er wel extra vitaminen en voedingsstoffen in, die de kat al binnenkrijgt via de voeding. Overgewicht kan hierbij dan een rol gaan spelen.
Het is het beste als een kat te allen tijde alleen schoon en vers drinkwater tot zijn beschikking heeft. Nadat kittens gespeend zijn is het geven van melk eigenlijk overbodig. Er zijn weinig tot geen diersoorten die nog melk drinken nadat zij volwassen zijn geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
''Beperk tot een minimum''. Maar hoeveel is dat dan ongeveer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben geen dierenarts ,zie dat mijn antwoord van een bron komt. Misschien 3 eetlepels zoals te lezen in reactie op de vraag.

Andere antwoorden (1)

Nee, mijn kat mocht altijd onze yoghurt/vla schaaltjes uitlikken en die is 22 geworden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee dankje !!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding