Mijn kat kan niet alleen thuis zijn, hoe kan ik hem helpen hier beter mee om te gaan?

Onze siamees kan niet goed alleen thuis zijn. Ik weet dat een siamees erom bekend staat dat het erg mens en dier gericht is en ik werk niet buitens huis dus ben altijd bij hem en dan is het prima, hij praat de hele dag door maar dat geeft niet. Maar als ik even weg moet, jankt ie alles aan elkaar. Ook s'nachts, als ik ben wezen plassen en meneer is perongeluk in de kamer achter gebleven dan miauwt ie het hele blok wakker.....hij miauwt heeeeel erg veel en vooral hard !! Maar hoe kan ik mijn kat helpen om zich prettiger te voelen als hij even een uurtje alleen is? Een huisdier erbij is geen optie......maar dat hij zich niet prettig voelt alleen thuis is wel heel zielig...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Rieneke1
11 jaar geleden
waarom een zo sociaal dier als een siamees niet een maatje gunnen wicca? uiteindelijk zou dat de oplossing zijn, ipv met lapmiddeltjes gaan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou rieneke, omdat stevie vecht met onze andere poes en onze tijdelijke pleegpoes al eerder weg moest omdat het vechten was met stevie. We willen wel een kitten erbij, maar alleen van 1 bepaalde cattery vanwege een bepaalde stamboom en dan een meisje....maar die cattery heeft voorlopig nog geen nestjes in de planning. pas eind april begin mei gaan ze weer van start.....we willen ook langzaam aan gaan beginnen met het af en toe een nestje fokken met stamboom etc. dus op den duur zullen er meer vriendjes aanwezig zijn, maar voorlopig dus nog even niet....
Rieneke1
11 jaar geleden
dank voor je uitleg wicca.
begrijp ik nu goed dat er een tweede poes aanwezig is, maar dat zij en je siamees niet door 1 deur kunnen?
en je siamees is ongecastreerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klopt, we hebben 2 katten in huis. Stevie de siamees is gecastreerd en de poes gesteriliseerd. Stevie is een dekkater geweest. Ik zelf wil geen dekkater in huis, ik ga de poes uitbesteden zeg maar :) Ik was al weken bezig met de toekomstige kennismaking, doormiddel van uitwisselen van dekentjes en het tegelijk eten achter de gesloten deuren en kattebaken omwisselen etc. maar door visite die boven zijn gaan kijken en de deur open hebben laten staan, is onze loetje toch bij stevie terecht gekomen en was het vechten! Dus ben weer van begin af aan bezig....dat word een jaren plan dus gezelschap hebben ze nu niet aan elkaar.....helaas....
Rieneke1
11 jaar geleden
wat een domper, terwijl je al zo goed op gang was.
is de siamees, als dekkater zijnde, jarenlang apart gehouden?

Het beste antwoord

Koop eens een flaconnetje met feliway.
Dit kun je gewoon in overal in huis gebruiken door in het stopcontact te steken makkelijk in gebruik en te vullen.
Dit geeft ferromonen af waar je poes rustiger van wordt.
Succes ermee.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Helpt het een beetje de radio aan te doen, dat hij stemmen hoort? Ik snap wel dat dit in zijn geval nog lang geen oplossing is.
Ik denk dat je elk gedrag moet oefenen, dus zou ik iedere dag een half uurtje weggaan. Misschien went hij er aan dat er niets ergs gebuurt als je er niet bent.