Mijn hond is vaak gestresst wat doe ik hier aan?

Als er iets valt rent mijn hond door de kamer alle kanten op!
Zelfs bij een paperclip! maar dan kijkt hij alleen bang op.
Ik heb al stresspillen aangeschaft maar dat is niet gezond voor hem dus ik ben alweer een tijdje gestopt daarmee.
De enige afleiding is een bal maar ja, ik kan moeilijk elke seconde met hem spelen.
Hij krijgt heel vaak aandacht en is ook happy maar als er iets valt of er is een knal dan kijkt hij me heel ongelukkig aan.( zie foto)

Ik heb echt advies nodig want ik vind het zo zielig voor de vier voeter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Zoals in een ander antwoord al gezegd, moet je het schrik gedrag zoveel mogelijk negeren. Verder moet je zaken waar de hond bang van is, niet uit de weg gaan maar de hond laten ondergaan. Zeker niet na een schrik reactie de hond belonen met de bal.
Ga er veel op uit, keertje naar de stad/markt bijv. ook hierbij wees zelf rustig en reageer niet op de reacties.
Een van mijn twee honden was tot kort geleden ook zo, sinds 1 1/2 jaar train ik gehoorzaamheid en de hond is onherkenbaar positief veranderd. Jij bent z'n roedelleider en als jij verandert en de juiste positie inneemt, zal je hond ook veranderen.
Veel geduld is hierbij wel een vereiste! Succes!
jodyenboyke
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed verwoord, plus van mij!

Andere antwoorden (5)

Hoi,
Zet je hond op een rustige plek en bij rustige mensen. Of laat hem/haar lekker naar buiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga lekker lang met hem wandelen!
Laat hem rennen enzo!
Dan is hij thuis uitgeput
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel hem gerust en praat tegen hem, aai hem ook even en laat hem zich ontspannen, zodra hij ontspannen is laat je hem het voorwerp zien dat gevallen was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oppassen hiermee, als je dit doet beloon je in principe zijn angst.
Laat hem af en toe naar buiten, loop wat vaker met hem.
Misschien is hij toen die 'n puppy was een keer heel erg geschrokken van iets dat viel. Onze hond was als puppy erg bang van mannen met een lage stem. Misschien kun je je hond aan het voorwerp dat valt laten ruiken, dan ziet hij dat het niet eng is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond reageert op zijn roedel, dus probeer zelf niet te reageren op iets wat valt of hard geluid maakt. Niet aaien of anderzins troosten. Want daarmee bevestig je het gedrag. Negeren is het advies, hoe moeilijk ook...