Wat is de beste manier om de vagina van een teefje schoon te maken?

Wij hebben voor het eerst (ongepland) een teefje, voorheen hadden wij altijd reutjes. Nu zag ik vandaag dat haar vagina niet zo schoon is, zo is zij blijkbaar bij ons aangeleverd. Ze moet douchen, dat staat vast. Maar tot die tijd wil ik wel haar vagina schoonmaken want er zit wat aanslag. Hoe doe je dat het beste?

(Niet allemaal komen met gezeur dat ik mij eerst had moeten inlezen, ik vang deze hond op omdat de partner van de eigenaar de hond per direct weg wou.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met babydoekjes van Zwitsal gaat dat prima. Maar is er niet meer aan de hand? Een blaasontsteking of een schimmelinfectie of zo?
niko
11 jaar geleden
normaliter likt de hond zichzelf schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik dacht ook aan babydoekjes maar ik vraag met af of de stoffen die daarin zitten wel veilig zijn voor honden. Mensen zijn toch anders. Het is echt wat aanslag. Plassen e.d. gaat goed dus ik denk niet aan een blaasontsteking, ze piept ook niet van pijn. Ik heb haar net, dus ik weet niet of het snel weer terugkomt als ik het weghaal. In die zin kan ik niet beoordlen of het een schimmelinfectie is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij likt niet echt veel daar, ze is nog maar een paar maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk ook dat de hond zichzelf schoonlikt .
wat een energie van jou om te zien dat de vagina van een pup vies is
Rieneke1
11 jaar geleden
is ze levendig, eet en drinkt ze goed?
hoe is haar temperatuur?
wees alert op baarmoederontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Troetroe zoek een leven. Jij moet vooral nooit een hond nemen aangezien jij toch op niks wilt letten. Ze doet het prima qua fysiek. Het is gewoon een beetje aanslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een puppie wordt normaliter door de moeder aangeleerd zichzelf schoon te likken maar die tijd is er niet geweest. Een puppie gaat het vanzelf aanleren later dus gebruik vooral geen zeep of alcoholhoudende producten. Gewoon een speciaal washandje voor haar en lauw water. Voor de infectie zou je bij de dietenarts moeten zijn, misschien een inenting nog of antibiotica of dergelijke.

Het beste antwoord

Een washandje met lauwwarm water zou goed genoeg moeten zijn, maar omdat het mss gevoelig is doordat er iets aan de hand kan zijn zou ik kiezen voor wattenschijfjes met lauwwarm water, die zijn zachter en op het wit kun je goed de kleur van de afscheiding zien, dat is goed om te weten als je morgen of overmorgen bij de dierenarts bent voor een gehele controle (de APK zeg maar)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Het is nu een beetje aan de bruinige kant en opgedroogd. Ik vermoed dat dit nog nooit is schoongemaakt door iemand. Zelf likt ze weinig, dus dat helpt ook niet echt.

Andere antwoorden (3)

Je kunt haar het beste in een badje doen met lauwwarm water,zelfde temperatuur als voor een baby, zodat het een beetje kan weken en daarna voorzichtig droogdeppen of misschien nog beter vanzelf laten drogen. Ik zou er verder niet aan komen omdat je zegt dat er wat aanslag zit,dit zou schimmelinfectie oid kunnen zijn.
Geweldig trouwens dat je haar opvangt ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze gaat deze week nog onder de douche, dus dan gebeurt dat zeker. Dankjewel, het lijkt hier soms een opvang.
Wij zetten de hond gewoon in de douch en een tijde rustig daar laten onder lekker warm water dan een beetje spelender wijs de hond wassen, alleen oppassen dat er geen zeep in de vagina komt van de hond, maar er gewoon overheengaan met een washandje is het beste , werkt hier ookaltijd , is ze niet te vroeg wegeghaald bij der moeder omdat ze zich niet likt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is een hond geen mens, maar ik denktoch dat he het op dezelfde manier kunt schoonmaken als jij het de jouwe doet.
Gewoon met lauwwarm water en zonder toiletzeep.