Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Katten wel of niet toelaten in de bench van de hond?

Mijn katten zijn niet blij met de hond, maar de bench vinden ze wel een fijn plekje. Nu vraag ik me af of ik dit moet toelaten of juist niet? Voor de hond moet de bench een eigen, veilige plek zijn en daar heeft ze dus niet altijd toegang toe. Als ik de katten weghaal voor haar, verlaag ik de katten in rang en vindt zij (de hond) waarschijnlijk weer dat ze hen de les mag lezen (dat heb ik er net uit). Waar doe ik goed aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze liggen er echt bij alsof ze willen zeggen:wij zijn hier de baas(tegenover de hond hè)
De hond komt natuurlijk op hun territorium.
Ik heb er verder geen verstand van hoor,ik heb wel een kat thuis,maar verder geen andere huisdieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PS je hebt PRACHTIGE katten!!!!
Maar het is niet zo aardig wat ze doe...
Dat kan je zelf ook wel zien denk ik....(foto)
Zie verder antwoord.
Succes met je beestenboeltje. :)
komt vast goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je katten in jouw bed liggen, ga jij dan ook op de grond slapen?
Onze katten kiezen ook graag een plek uit waar ze precies in de weg liggen. soms tolereren we dit, soms niet, afhankelijk van de situatie.
De bench is voor de hond. er meteen uithalen en niet meer toestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal er nog een bench bij? De katten vinden het een heerlijk plekje,als je steeds moet nadenken waarom ze iets doen of niet doen,ze zoeken het zelf wel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of leg een kattenmandje erboven op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan hun koppies te zien, vinden ze het ook juist leuk omdat de bench van de hond is.
EEn eigen bench zal hun minder interesseren denk ik ;)
Maar kan ik me in vergissen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden