mijn hond labrador teef van vier is allergisch ze word behandeld maar daardoor word ze ook kaal op borst en buik ze heeft koud moet ik nu een jas aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat jij een jas aan moet moet je zelf weten, maar met dit weer zou ik het zeker doen.
Ik gok zomaar even dat de hond bedoeld wordt, en ik kan zeggen dat als ze 'snachts buiten slaapt, en bijna de hele dag buiten is dat een jas zeer verstandig is. Als je af en toe een kwartiertje gaat wandelen dan kan ik het wel aanraden, maar ik denk dat als de hond daarna lekker bij het vuur gaat liggen o.i.d dat er niks aan de hand is.

Ik denk niet dat je verplicht mag worden je labrador een jas te geven, maar met een kale vacht, zou ik het zeker aanraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet doen. De vacht die ze nog overheeft op rug en flanken is meer dan genoeg bescherming. Als je gewoon haar ronde van een uur loopt kan ze zichzelf makkelijk warm houden door haar geactiveerde bloedsomloop.

Laat haar niet buiten op de koude tegels liggen en als je ergens blijft praten, zorg dan dat ze niet te lang op de kou zit.

Er is niets aan de hand. Als het een heel oude hond is die moeilijk loopt en kreupel is, wordt het een ander verhaal, maar dan heeft het niet zozeer met die allergie maar met haar leeftijd te maken.
Ivana
11 jaar geleden
Hoe weet je dat ze het koud heeft? Gaat ze trillen oid?
Dan kan je nadenken over een jas. Anders heeft ze nog genoeg haar over op andere plekken.
Zorg dat ze goed warm loopt, na evt zwemmen goed afdrogen, zodat ze niet koud kan worden.
Van kou krijgt een hond een betere/dikkere vacht dan van centrale verwarming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is het met honden net als met mensen: de een heeft het sneller koud of warm dan de ander.

Er is zoveel gefokt met honden om hun kleur en model te veranderen naar de menselijke behoeftes, of de mode, en veel honden hebben niet meer de vacht die hun voorvaders hadden.

Wij hebben jaren Franse Bulletjes gehad; die hebben een vrij dunne vacht; een had een relatief dikkere vacht met een ondervacht, een andere had alleen een gladde vrij dunne vacht. Degene met de dikkere vacht en ondervacht had het heel snel koud en ik had voor hem altijd een dikke soort van trui voor de kou, de andere met de dunnere enkele vacht had het noit koud en hem hoefde ik niets aan te doen.

Ik heb altijd geleerd dat wanneer wij een warme winterjas aantrekken, het geen overbodige luxe is om een dun of matig behaarde hond iets warms aan te doen. Als de hond heel actief is en veel rent, speelt, enz., dan zal hij zichzelf wel warm houden. Maar als hij niet zo actief is dan zie ik echt geen reden om hem niet iets warms aan te doen.

En hiermee kom ik weer terug op waar mee ik begon: het hangt van de hond en de omstandigheden af.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik had er eigenlijk bij moeten zetten dat waar wij wonen, het maanden achter elkaar 10 - 20 graden C onder nul kan zijn op de dag, in de winter..