Ik wil graag een 2 binnenkatjes aanschaffen. Zijn er bepaalde katten/poezen (ras) die graag binnen blijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (9)

Ja, die zijn er wel o.a. de Ragdoll: Een prachtige gezellige kat die erg op mensen is gesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een Ragdoll vindt het heerlijk om af en toe buiten in het zonnetje te zitten, of eens flink de pootjes te strekken.
Dat een kat een hoog knuffelgehalte heeft, wil nog niet zeggen dat het zijn instinct kwijt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ vanwege de duffe -.
Je kunt bijna elke kat leren binnen te blijven en juist een knuffelaar die op mensen gericht is, zal dat makkelijker accepteren.
mijn buurvrouw heet een katje uit het Asiel.heel lief en aanhalig ,er zijn daar heel veel katjes ,die graag een lief vrouwtje willen . succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bijna alle katten komen in aanmerking, alleen katten die aan een huis met tuin (met een kattenluikje) gewend zijn liever niet, die willen graag naar buiten en zullen meestal zoveel herrie maken, ik heb het met de buurvrouw meegemaakt, niet fijn.
eigenlijk dus elke kat die nog niet de vrijheid van buiten mee gemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Geen enkel kattenras vindt het van nature fijn om een levenlang binnen te moeten zitten.
Katten zijn dieren die graag dagelijks de pootjes strekken,wat rondzwerven en daarna weer hun warme huisje opzoeken.

Ntauurlijk kan je een kitten nemen en altijd binnen houden, zodat het arme beest niet beter weet dan te leven tussen 4 muren.

Wat misschien een beter idee is, is om het plaatselijke asiel te bezoeken, en te kijken of daar een zielepiet zit die een levenlang binnenzitten gewend is. Zo geef je een stumper in ieder geval een betere levensoptie dan het asiel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je kijkt op de sites van asiels staan daar af en toe katten bij, waarvan al gezegd wordt dat ze gewend zijn binnen te blijven. Ook vind je daar duo's, die alleen maar samen geplaatst worden, omdat ze zo heel erg aan elkaar hangen.

Ik heb zelf sinds 7 weken een asielduo van 7+ jaar, en ondanks het feit dat ik mijn balkon 'catproof' heb gemaakt, en dat ze dus, als ze willen, een frisse neus of de zon op de buik kunnen gaan halen, vinden ze het niet zo bar interessant : ze gaan wel even naar buiten, maar zijn na enkele minuten weer binnen ( de schuifpui staat open, als ze naar buiten mogen)

Ze zaten al sinds februari op een 'eigen mens' te wachten, en na 1 1/2 week verblijf onder mijn bed zijn het nu geweldige maatjes, waarvan één het liefst de hele dag op schoot, en de hele nacht tegen me aanligt.
Ze snorren de sterren van de hemel, en zijn duidelijk ontzettend blij dat ze een eigen plekje gevonden hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super, dat je zo' n leuk stelletje hebt.
En helemaal, omdat je ze hebt gered! :)
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn allebei hélemaal geweldig : hebben niets stuk gemaakt, en geven alleen maar héél veel liefs en leuks aan mijn leventje!!!
De ene heeft een misvormd gezicht en is aan één oog blind, maar snort zó hard, dat ik eraan denk hem op te geven voor 'the voice'......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prachtig!
Britse kortharen... Ze hebben een hekel aan koude.
11 jaar geleden
Nee, geen enkele kat blijft graag binnen. Maar mits voldoende afwisseling in hun binnenleven en voldoende uitdagingen en afleiding zullen ze het buitenleven niet missen en kan dat eigenlijk alleen maar aangemoedigd worden want binnen zitten ze nu eenmaal veiliger en worden ze bijv. niet overreden in het verkeer.

Kortom: een kat kan binnen, maar daar moet je zelf wat voor doen en is niet afhankelijk van het ras.

Zelf heb ik op deze manier nooit problemen ondervonden met het binnenhouden van mijn katten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
plus!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb ook 2 katten die nooit buiten komen. Het zou van mij mogen als de kans niet zo groot was dat ze doodgereden werden. Ik heb veel speelgoed in huis, en een mega krabpaal. Het gaat altijd goed. Af en toe moeten ze hun energie kwijt en rennen ze achter elkaar aan (komt niet altijd ten goede van mijn spullen) Vooral die krabpaal was een hele goede keus. Het is wel een sta in de weg in mijn 2 kamer appartement, maar ze klimmen er graag in, en hebben daardoor een hoge ligplek. Hij was wel duur €250,- maar met de kleine deden ze niets, en mijn bank, muur, deur ging er dus aan.
Als de moeder van de kittens zelf ook een binnenkat is, nemen de kittens dat over. Je kunt dus op zoek naar een "huismoeder" met kittens.

Maar je kunt katten die gewend zijn om buiten te komen ook leren om binnen te blijven. Het duurt wel lang en leuk is het niet. Maar het kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou je een + willen geven voor de eerste alinea, maar een vette - voor de tweede (dus doe ik maar geen van beide). Hoe zou jij het vinden als een vrij wezen om door iemand in huis genomen te worden die je vervolgens opsluit en je vrijheid ontneemt...? Voor mij is jouw tweede optie er een van egoisme en getuigt van weinig liefde/respect voor het betreffende dier. Sorry, moest dit even kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scarlet, het is zo bedoeld zoals AndreaOktober zegt. Je kunt een kat beter opgesloten hebben in een liefdevol huis dan opgesloten in een asiel.
Dat is wat ik wilde zeggen. En je kent me niet, zulke opmerkingen als "egoisme en weinig respect /liefde..." slaan echt nergens op.
in principe komen alle katten in aanmerking. maar heb je een voorkeur, wil je langharig of juist zo kort mogelijk? wil je een kat die veel aandacht van je eist of juist niet? je moet een kat zoeken die bij jou en jou werk en (klinkt heel raar) karakter past. als je een kat aanschaft met heel weinig energie en het liefst de hele dag slaapt terwijl jij al vroeg uit je bed springt voor het ontbijt, heb je al gauw genoeg van die kat. ook is het belangrijk dat je de deuren altijd dicht houd, anders lopen ze weg. dan kan ik jou wel vertellen, die komt dan nooit meer terug. veel plezier en ps, neem eerst een kijkje in het asiel voor dat je naar een nestje gaat kijken. die beestjes willen ook graag een baasje.