Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het ras van deze hond?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kees hondje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Proest! Toen ik de foto zag, schoot meteen het gezicht van Marijke Helwegen door mijn hoofd....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgen mij is het een dwergkeeshond
hieronder een beschrijving :

De dwergkeeshond heeft een schofthoogte van niet meer dan 22 cm. Hij is het kleinste van de keeshonden. De Ijslandse en Laplandse Poolhonden zijn de voorouders van dit ras. Zij hebben ook hun bijdrage geleverd aan het ontstaan van vele andere moderne rassen, die zij aan zij de slede trokken. Keeshonden waren in heel Europa populair, maar deze kleine vorm werd oorspronkelijk gefokt in Pommeren. Door selectie werd dit hondje alsmaar kleiner. De Engelse koningin Victoria had een pomeranian (de Engelse rasnaam) genaamd Marco. Dwergkeesjes zijn aangename gezelschapshonden. Hun overvloedig lange vacht moet iedere dag even worden gekamd en geborsteld. De dwergkees denkt van zichzelf dat hij een grote hond is. Deze kleine, levendige rashond is ondanks zijn klein formaat geschikt om grote wandelingen te maken. Bij het horen van een deurbel maken de meeste dwergkeesjes erg veel lawaai met hun geblaf. Ze zijn over het algemeen gemakkelijk op te voeden omdat ze intelligent zijn en snel leren. De dwergkeeshond is echter voor een druk gezin met kleine kinderen niet echt de verstandigste keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Vooral je waarschuwingen zijn van belang, want voor je het weet nemen ze het roer in handen! Plus.

Andere antwoorden (2)

dat is een kees hondje.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Dat is een Dwergkeeshond
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding