Mijn hamster rent de hele dag en nacht door in zijn radje, is dit normaal?

Het is herfstvakantie bij mij dus ik zit de hele dag thuis en wat me opvalt is dat mijn hamster nu echt de hele dag en nacht door rent, van gister avond ging ze de hele nacht door in haar radje en toen ik wakker werd was ze nog bezig! ondertussen is het al 17:00 geweest en ze blijft maar doorgaan met in haar radje rennen en druk doen.

Met doorrennen bedoel ik niet 24uur achter elkaar hele tijd rennen ze gaat er wel de hele tijd uit en in etc.
maar ze slaapt niet.

Is dit normaal?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Het is niet abnormaal, maar besef dat als je je hamster naar hartelust laat sprinten, hij/zij zich zo uit kan putten dat ie zich dood rent...

Dus haal het looprad voor het grootste deel van de dag uit de kooi en zorg voor wat meer kooiverrijking: bijv. een leeg rolletje wc papier. Voor ons is het afval, voor een hamster uren knaagplezier! In de dierenwinkel verkopen ze uiteraard de gekste speeltjes voor kleine knagers, helaas zijn de prijzen van die speeltjes ook te gek - voor woorden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok ik haal het radje eruit voor de nacht want ze heeft zich nu al de hele ochtend tot avond gerent non-stop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken? ik heb nu een wc rolletje in haar kooi geplaatst en het radje eruit gehaald. ze rent nu wel best wel hyper door haar kooi terwijl ze de hele dag al heeft gerent. ik maak me namelijk constant zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het radje er uit gehaald en toen ging ze uiteindelijk slapen! Echt bedankt voor de tip om het radje eruit te halen anders zat ze zich inderdaad dood te rennen.
En de prijzen van de speeltjes zijn in de dierenwinkel inderdaad te gek voor woorden en daarom heb ik ze nog niet :P ik kijk vaak youtube filmpjes waar ze laten zien hoe je van makkelijke dingen een speeltje kan maken. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

het lijkt er op dat het radje een obsessie is geworden voor je hamster.
mag ze regelmatig uit de kooi?
krijgt ze regelmatig nieuwe speeltjes, al is het iets simpels als een dennenappel of wc-rol?
verstop je lekkere hapjes in de kooi?
is de kooi groot genoeg, en zijn er genoeg klautermogelijkheden?
allemaal zaken om eens naar te kijken.
eventueel overdag het radje weghalen, maar dan moet je wel aandacht besteden aan bovenstaande zaken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het is niet erg dat ze de hele tijd in haar radje rent??
Rieneke1
11 jaar geleden
lees mijn antwoord nog eens goed.
ja, het is wel erg, je hamster verveelt zich vermoedelijk verschrikkelijk, en daar moet je wat aan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whaha. Rien zegt: je moet een rode pen gebruiken. Vraagsteller: goed om te weten! Dan neem ik inderdaad de blauwe pen. Plus rieneke!
Rieneke1
11 jaar geleden
dank niels :)