Nieuw jong katertje "drinkt melk" bij onze poes?

Wij hebben sinds een paar weekjes een nieuw katje in huis - een katertje van 5 maanden. Wij hadden al een poes, zij is 8 jaar, ongesteriliseerd en nooit zwanger geweest. Nu lijkt het net alsof het katje bij haar melk aan het drinken is, maar dat kan toch niet? Wat doet hij precies? Onze poes laat het toe en likt/wast hem terwijl hij dit doet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Oh, ben maar blij dat de oudere poes je nieuwe katertje zo accepteert. Zo zullen 't de beste vriendjes met elkaar worden. Je katertje zal waarschijnlijk z'n moeder missen en 't is hartstikke fijn dat jouw poes die rol overneemt, al geeft ze geen melk, maar wel geborgenheid en een gevoel van veiligheid. Op 'n gegeven moment gaat je katertje toch wel z'n eigen weg volgen, maar voor nu: geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je 5 maanden oude katertje heeft een 2e moeder gevonden en die vindt het gelukkig prima, geniet er ook van en het wassen dat ze doet is voor beide partijen goed.
je hoeft er niets aan te doen, zodra moeder-poes het niet meer wil, geeft ze dat wel duidelijk aan.

fijn dat ze het kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kittens worden bij voldoende voedselaanbod pas na vele maanden rustig aan gespeend door moeders.
dat jouw katertje nog zuigbehoefte heeft is niet zo gek.
of komt je kitten niet bij de moeder vandaan?
dan is hij hoogstwaarschijnlijk veel te vroeg uit het nest gehaald, en is dit gedrag al helemaal begrijpelijk.
laat je katertje maar lekker sabbelen bij de poes, fijn dat het zo goed gaat tussen die twee.

is het katertje al gecastreerd?
vergis je niet, als de hormonen op gaan spelen, en dat kan ieder moment gebeuren, heb je de poppen aan het dansen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
vooral de tip van castratie! is n.b. in mijn omgeving
gebeurd... 6 maanden oud was de vader ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent me voor, Rieneke.
Plusserdeplus.
Ivana
11 jaar geleden
Plus. (bij gebrek aan een tweede poes, deed een klein katertje dit ook bij onze hond.;)0