Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn gewone kat kan niet overweg met 1 van mijn siamezen, hoe kan dat?

Ik heb 3 katten. 1 gewone huis tuin en keuken kat, een thai siamees seal point en een oosterse seal point siamees, de laatste is een je weet wel kater en de thai is een poesje.

Ik heb jaren opvang voor katten gedaan, alle soorten en maten, kittens katers poesjes, alles maar nog nooit een siamees poesje, wel al eens eerder een kater en dat ging ook goed. Dat ging altijd goed met onze eigen poes....die accepteerde alle katten. Ook met onze kater siamees gaat het goed, maar met de thai die er nu 2 weken bij is gaat het helemaal niet, water en vuur. Onze gewone kat vliegt de andere poes aan, die doet niks terug, maar krijst alleen de boel bij elkaar....maar ze is erg bang, heel sneu want ze komt al uit een "situatie"

Zou het door het uiterlijk in combinatie met dat het om een poes gaat kunnen komen?

Hoe kan dit, ik heb veel ervaring met katten, maar met dit weet ik me geen raad, helemaal omdat de thai siamees eigenlijk wel moet blijven....tenminste als dit beter zal gaan.
Help!!

Foto 1 is de kater en foto 2 de thai.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

prachtige katten, deze poes beeldschoon, maar daar heb je nu niks aan!

omdat de thai al 2 weken binnen is, is er kennelijk een verkeerde start gemaakt.
mij lijkt dat je de thai even apart moet houden totdat de rust weergekeerd is en het vandaar af weer langzaam opbouwen.

ik begrijp dat je een hkt kat hebt (poes) en het probleem is met de thai en de hkt.
heb je in huis genoeg plekken zodat alle drie de katten een hoge plek hebben en een extra (net als de bakken: katten + 1 om ruzie te voorkomen?), is er genoeg ruimte dat ze niet alle drie in één kamer hoeven te verblijven, kunnen ze ook naar buiten (kattenluik), kattenbakken verspreid.