Waarom aapt mijn kat de andere opeens na?

De oudste ligt altijd op de stoep te kroelen als we thuiskomen, de jongste kwam naar buiten, hij wachtte tot de oudste klaar was en ging toen ook kroelen. Hij had dat nog nooit gedaan.

11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

als je bedoelt dat de kat op de rug van links naar rechts rolt en zich graag laat kroelen, dan is dat toch wel een ultiem teken van vriendschap en vertrouwen.
mogelijk was de jongste hier nog niet aan toe.
en vooral wat timide katten kunnen zich enorm optrekken aan zelfverzekerde huisgenootjes, dus ook dat kan een rol hebben gespeeld.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben geen expert op het gebied van katten, maar een zoon neemt ook veel over van zijn vader en een dochter van haar moeder. Jonge katten kijken ook hoe de oudere dat doen en als hun het doen, zal het ook wel goed zijn. Zo gaat het bij de mens toch ook? En dieren in het wild? De welpen kijken hoe hun ouders jagen, etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft te maken met het verspreiden van de kat zijn geur.

Toegevoegd na 40 seconden:
Deze geurklieren bevinden zich onder de voetzolen, op de staart, onder de kin en op het voorhoofd. Wanneer ze langs voorwerpen of de benen van een mens strijken, geven ze tegelijkertijd hun geurmerk af. Hetzelfde gebeurt met 'kopjes geven'en door aan bomen, het bankstel en het behang te krabben. Het frappante van het hele verhaal is, dat het afgebakende territorium gewoon betreden wordt door andere katten en men is er dan ook nog niet achter wat dat territorium afbakenen dan wel inhoudt.