Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er mis met deze gup?

Ik heb vandaag guppen gekocht, en ze doen het allemaal prima behalve een vrouwtje die wat loom is. Ik heb haar even goed bekeken, en zie dat ze een witte bek. Moet ik haar verwijderen voor ze anderen besmet?

(Heb een foto erbij, kan zijn dat ie niet werkt want dat gebeurt vaak hier met de iphone app.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een witte bek hoeft niet gelijk wat slechts te betekenen en kan vanzelf weer weg gaan of het hoort zo. Hou haar goed in de gaten en kijk of ze nog wil eten en goed wil zwemmen. Dat ze wat loom is hoeft niet met de witte bek te maken te hebben. Je hoeft haar niet apart te zetten behalve als je echt schimmel of plekken gaat ontdekken bij haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan natuurlijk altijd dat het vrouwtje uit zichzelf een witgekleurde bek heeft. Maar hoogst waarschijnlijk is het een uiting van een bacteriële infectie (als het erger zou worden weet je dat trouwens zeker).

Zet het dier dan apart en behandel het met bijvoorbeeld furanol 2. Daar kan je een bad van korte duur mee geven. Meer info vind je dan in de bijsluiter. Natuurlijk zijn gelijkaardige dierengeneesmiddelen even goed te gebruiken. Laat je desnoods adviseren door de uitbater van je lfs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding