mijn kater moet weer geborsteld worden, dat is altijd een drama, hoe kan ik dit het beste doen zonder dat het huis afgebroken wordt?

zijn vacht wordt snel vilt, vooral richting het najaar

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

elise, als je dagelijks borstelt, en dat moet eigenlijk ook, dan voorkom je een hoop ellende.

probeer er een prettig samenzijn van te maken, begin en eindig met een kroelmoment en een paar snoepjes tussendoor en af en toe een zachte haal met de borstel.

als het echt zo moeilijk is, is het een idee om naar een trimsalon te gaan om de kat vakkundig te laten "knippen/ scheren", trimmen dus, door mensen die hier ervaring mee hebben en de juiste apparatuur!
daarna thuis is het zaak inderdaad dagelijks bij te houden. dat is het geheim van niet verklitten en vervilten en als je kater eenmaal door heeft dat het niet pijn doet en niet vervelend is, zal hij het mettertijd steeds minder als vervelend ervaren.

één keer laten verslakken en je bent weer bij af, ik heb zelf een pers (silver tabby) gehad en heb het geleerd "the hard way".
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
you're right! dank je. Plus +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik houd hem wel tegoed van je! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je

Andere antwoorden (4)

m'n moeder doet het altijd door met een zachte vriendelijke stem tegen em te blijven praten en te aaien tussen het kammen door terwijl hij op z'n zij ligt.

En als je echt een etterbak hebt raad ik aan em in z'n nekvel te pakken [niet te hard] net als z'n moeder het doet [alleen dan met de hand eheheh] terwijl je em tussen je benen op de grond klemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is hoe ik het altijd deed idd, verbazingwekkend hoe de kat zich in allerlei bochten kan wurmen met gruwelijk nagels in mijn huid tot gevolg ;)
sus hem tussendoor zo nu en dan met snoepjes, lieve geluidjes, even achter zijn oor kriebelen etc.
of inderdaad streng zijn, pak hem in zijn nekvel en gewoon doen, overigens raad ik je aan het veel vaker te doen, dan is het minder werk en dan went je kat er een beetje aan, misschien gaatie er zelfs wel van genieten!
11 jaar geleden
Begin bij 0. Ga met hem aan de slag alsof het een kitten is die moet wennen aan alles. Pak zijn voer erbij en maak het leuk voor hem. Eventueel met spelen tussendoor. Maak er een feestje van en begin met eerst 5 min, iedere dag een week lang. Gaat het goed bouw het dan langzaam op. Er gaat heel veel tijd inzitten om een oudere kat ander gedrag aam te leren. Geduld en liefde zijn de sleutelwoorden. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kleine toevoeging op de rest en het klinkt misschien gek,
maar misschien helpt het ook wel als je op de achtergrond rustige muziek opzet.
Dit doen ook veel mensen bij puppy's als ze hun eerste nacht alleen door moeten brengen zonder hun baasje.

Dus wie weet, misschien helpt het wat?(:

zie link.