mijn konijn doet vaak helemaal niets, wat zijn leuke dingen om hem bezig te houden?

1 jaar oud, heeft al een bal en een grote mand om in te zitten, groot buiten hok met een boom, zand, tegels en gras.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Konijnen horen niet alleen te zijn maar in een koppeltje of een groepje. Het zijn van nature sociale dieren.

Ga je nijntje een vriend(in) halen, je zult merken dat het onmiddellijk een stuk actiever zal zijn! Konijntjes rennen achter elkaar, wassen elkaar en kruipen lekker dicht tegen elkaar aan. Adopteer liever een konijntje dan er eentje te kopen, het adoptiecentrum weet ook hoe je konijntjes het best koppelt.

Vrouwelijke konijntjes houden ook van graven, en de meeste konijntjes houden uiteraard van knagen. Geef hen een oud telefoonboek, toiletrolletjes of een kartonnen doos (als ze het eten ipv enkel knagen: weghalen). Ook houten takken of stokken kunnen dienst doen. Kies voor wilgentakken, deze splinteren niet. Je wil natuurlijk niet dat je konijntje een splinter in zijn mondje krijgt. Ook een paar verhoogjes waar ze op kunnen springen vinden ze fijn. Je merkt dat een konijn echt blij is wanneer het heel snel heen en weer rent/springt.

Bedenk wel dat konijnen voor actief zijn 's ochtends en 's avonds, en meer 's nachts dan overdag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus voor lieve vrouw.
Is je konijn vrouwelijk? Haal dan een gecastreerd mannetje uit de opvang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jup, heel belangrijke aanvulling van AMW! Het ideale koppeltje is een vrouwtje + een gecastreerd mannetje.

Andere antwoorden (6)

een ander konijn als maatje.ruimte heeft ie genoeg.in de natuur doet ie ook niks als hij niet zit te eten.
11 jaar geleden
In de natuur heeft een konijn ook geen bal of een mand. Je kunt er een vriendje of vriedinnetje bijzetten als hij/zij dat accepteerd, maar laat het lekker aanrommelen.
Bekijk de link eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De onze loopt de hele dag door het huis achter een balletje aan waar we brokjes in hebben gestopt. Door het kleine gaatje valt dan zijn "beloning" Ook leuk om samen met hem te voetballen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop of maak een nieuw speeltje, de meeste worden gelijk enthousiast, soms wil een konijn gewoon iets nieuws. Een konijn wilt vaak ook een maatje hebben. Geef iets lekkers en verwen hem/haar een keertje. Knuffel en geef hem/haar veel aandacht. Als dat allemaal niet werkt is er een kans dat hij/zij ziek is. Dus dan zou ik naar de dierenarts gaan of op internet zoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het allerleukste voor een konijn is inderdaad om hem een maatje te geven, konijnen zijn nou eenmaal groepsdieren, een koe is ook niet blij als deze helemaal alleen is. Wat veel mensen niet weten is dat konijnen ontzettend slim zijn, ze zijn echt heel goed te trainen en kunstjes te leren! Dit vinden ze heel leuk om te doen. Er is een leuk boek dat heet "High five met je konijn" van Beatrice Muntz, daarin staat beschreven hoe je je konijn trucjes leert. Zo krijg je een leuke band met je konijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een wilgentak kan een konijn lang bezig zijn en ze vinden het erg lekker, vooral de bladeren. Als je hem nou zo ophangt dat hij er zijn best voor moet doen.