Bijten pitbulls hun eigenaar na een bepaalde leeftijd ? , zijn ze gevaarlijk, ik heb gehoord dat ze na een bepaald leeftijd gek worden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Dat met die leeftijd is een fabeltje, er kan geen leeftijd zijn waarop ze opeens een karakterwijziging krijgen. Het kan zijn dat een dominante hond in zijn 'puberteit' probeert de leiding te nemen, misschien dat je dat bedoelt maar een goede leider zal dat voor zijn en de hond zijn plaats wijzen.

Een pitbull kan ontzettend lief zijn mits die een goede opvoeding krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Karakterveranderingen op latere leeftijd kunnen natuurlijk altijd voorkomen. Door dementie kan een hond geheel de weg kwijt raken en zelfs zijn baas als vijand gaan zien. Ook komen hersentumoren voor, die kunnen ook karakterveranderingen geven. Maar deze beide mogelijkheden kunnen bij ieder ras een rol spelen. Pelle, beetje kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn GEEN karakterveranderingen die horen bij een bepaald ras en op een bepaalde leeftijd en daar doelde ik op want dat was de vraag. Ik heb het niet over karakterveranderingen door een medische oorzaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een border collie kan vanuit zijn karakter wel drijfgedrag gaan vertonen wat ook met af en toe een snauwtje uitdelen gepaard gaat. Als een dier getriggert wordt, bv een groep spelende kinderen, of voor een jack russel een rennend konijn, kan er wel degelijk een spontane reactie volgen, dat vanuit het karakter voortkomt..
honden bijten wanneer ze niet op tijd worden gecorrigeerd. Wanneer je niet als mens je hond begrijpt, dan gaat het fout. Kijk eens op nationaal geographics, daar vind je hondentrainer Cesar Milan. succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn heel veel fabeltjes over Pitbulls, maar je moet wel een goede "leider" zijn voor dit ras. Want iemand die makkelijk over zich heen laat lopen kan beter een ander soort hond aanschaffen. Bezint eer ge begint! Maar Pitbulls zijn over het algemeen heel lief, gehoorzaam en betrouwbaar!
Kijk maar op deze link:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een pitbull is een "sterk ras" die vanaf het begin al leiding en een roedelleider nodig heeft.
Geef je zo'n hond geen leiding en ben je geen roedelleider voor hem/haar gaat de hond instinctief de leiding nemen.
Wat erop uit kan draaien dat de eigenaar gebeten kan worden ja.
Maar dit gebeurt niet van de een op andere dag. De hond heeft dan al een tijd seintjes gegeven maar die heeft de eigenaar dan niet opgepikt.
Wat als gevolgen kan hebben dat de hond de baas gaat corrigeren wat meestal als gevolg heeft dat de baas gebeten word.
Dit kan de hond niet helpen, geen een hond trouwens, het is een natuurlijke instinctieve manier van handelen voor een hond.
Ze worden dus niet gek maar hebben gewoon een consequente en standvastige baas nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Honden die goed opgevoed zijn bijten bijna niet, er zijn wel honden die snel bijten als ze bang zijn, maar als ze goed opgevoed zijn dan bijten ze niet door (dus ze happen meer dan bijten zegmaar).