Bij een fokker. Via marktplaats. Via via weet men vaak wel een nestje. Uit een asiel.
Verdiep je eerst in het houden van een hond, kies dan een ras dat bij je past. Leg je niet vast aan de woonplaats maar kies een pup bij een goede fokker of goed asiel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn er ook verkeerde asielen dan? Verder een plus natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, er zijn ook slechte asiels. Te verl dieren in te kleine hokken, honden te weinig eruit, poep niet opruimen, beesten aan een ieder meegeven, onervaren krachten....
Ik heb dat wel eens gezien bij john vd heuvel of soortgelijk programm. Thx voor een +
Een hond kan je bij een fokker halen alleen moet je oppassen dat je niet naar een broodfokker gaat want daar worden honden zo snel mogelijk gefokt en in slechten omstandigheden gehouden. Inderdaad zou je ook op marktplaats kunnen kijken. Natuurlijk zij er ook genoeg honden die een twede kans verdienen neem dus ook een kijkje bij het asiel.

Je moet wel heel goed nadenken voor dat je een hond neemt. Een hond moet namelijk heel veel aandacht hebben, moet uitgelaten woorden , moet eten en water krijgen, en natuurlijk heel veel liefde .
Win dus veel informatie in.
Ook moet je kijken of je het financieel redden natuurlijk want een hond is best prijzig. Reken bv op: inentingen, voer, puppycursus, alle benodigdheden zoals Een mand, voerbakjes, riem , halsband enz. ook zouden er natuurlijk onverwachte dierenarts dezoekjes kunnen zijn. Hierdoor woorden er helaas ook Veel honden naar het asiel gebracht gewoon omdat ze hoge rekeningen niet kunnen betalen.

Eigenlijk vind ik dat je gewoon heel Nederland zou moeten kunnen afreizen. Want het gaat hier wel om je beste maatje die jaren lang naast je zeiden staat!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes met je pup
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in het Asiel in elke stad kan je gaan kijken.denk dat er vast wat bij zal zitten waar je op valt.En zijn geënt en nagekeken vaak weten ze ook het karakter van de hond.In elk geval veel plezier met de hond een maatje voor het leven denk daar wel aan en wat bij je past.Dus niet alleen uiterlijk maar ook karakter van de hond is belangrijk.