Hoe kan ik een aquariumdeksel maken die niet kromtrekt?

Ik heb een aquarium van 1,60m en de originele kap die erop zat is overleden.
Nu heb ik soort van houten platen erop liggen (waterdicht) maar ze trekken krom richting het water. Dus heb ik waterafstotend isolatiemateriaal aan de binnenkant erop geplakt, maar nog trekt het krom.
Zelfs een stalen lat erop valt gemaakt met speciaal aquariumkit blijft niet zitten. De plaat trekt krom en trekt daarmee de stalen lat los.
Iemand een idee?

Toegevoegd na 2 uur:
de platen heten : trespa platen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

Hoogstwaarschijnlijk zijn de platen niet watervast verlijmd, dus: maak een deksel van watervastverlijmd underlayment:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php?/topic/63/1157.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of trespa te koop in bouwmarkten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, dat woord was ik kwijt. Er ligt momenteel trespa op en dat trekt dus krom.
Multiplex platen trekken niet krom. Voor langer plezier moet je de plaat wel even lakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het formaat is 1,60, maar wat is de andere maat?
1,60 bij 1,60 en
1,60 bij 0,60 maakt veel uit.

Trespa heeft wel ondersteuning nodig anders buigt het door.
Het hoeft dus niet perse kromtrekken door het water te zijn, want daar zou trespa tegen moeten kunnen.

Die stalen lat zou je met rvs bouten kunnen vast maken.
Een paar gaatjes in het trespa en een paar in de lat, en dan boutjes met ringen erdoor.
Een profiel werkt wel beter dan een lat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mischien plexiglas? Weet niet of dit de juiste benaming is, ik bedoel die kunstof doorzichtige plaat! ;-)