Ik heb een kattentrui voor mijn kat gekregen. Is het zielig om katten kleding aan te doen? Vind de kat dit leuk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Ik weet niet wat jouw kat er van vindt, maar de mijne zou het niet leuk vinden, en dat is dan nog zeer zacht uitgedrukt :-).
En zielig? Tja, ik vind het wel een beetje... De kat heeft het niet nodig, vind het (waarschijnlijk) niet leuk, en je moet maar afvragen of het lekker zit of aanvoelt voor hem/haar...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is geen enkele kat die dit leuk vind. Op z'n hoogst zal een kat het niet erg vinden.

Met name als je dit van kitten af aan hebt aangeleerd. De kat zal het dan eventueel accepteren. (het is overigens wel slecht voor de huid/vacht aangezien de kat het niet meer kan likken)

Iedere oudere kat voor het eerst een trui aan doen zal hij zeer vervelend vinden. Net als met een halsband overigens. Iedere kat vind dit verschrikkelijk tenzij hij niet beter weet en het gewend is.

Het enige wat een kat "leuk" zal vinden is als een binnenkat bijvoorbeeld een tuigje aan krijgt en vervolgens naar buiten mag. Hij zal het dan associëren met naar buiten gaan. En zal op een gegeven moment zelfs klaar gaan staan om het tuigje aan te krijgen.

Met de trui heb je grote kans dat hij in het vervolg op de vlucht zal slaan als hij ook maar een glimp van de trui zal opvangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee; hij is al behaard en zijn temperatuur wordt perfect geregeld op die manier. Het belemmert zijn bewegingen en zelf zal hij het zien als iets dat van hem af moet en wel nu.
Zogenaamd voor de grap doen: anderen zullen het misschien anders zien maar ik vind het pesten en ik heb nog nooit een kat gekend die het "leuk" vond. Ik zie niet één reden om een levend dier aan te kleden. Ik respecteer een dier zoals het is; aankleden doe ik mijn poppen wel of mezelf.
Je ziet het wel eens op de tv, hoe ze met name honden in de VS toetakelen met truitjes, petjes, parelkettinkjes en parfum, ze ontkennen het karakter van het dier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de enig goede reden om een kat kleding zoals een rompertje aan te trekken is verhinderen dat hij aan operatiewonden kan likken, en de hechtingen verwijderen.
een noodzakelijk kwaad.
verder is er geen enkele reden een kat zovees stress en ongemak te bezorgen.
bij langdurig gebruik kan je kat buiten de stress ook huidproblemen gaan krijgen.
niet doen dus!
Rieneke1