moeilijk, maar je kan het niet zo laten.
ik zou plaatselijk behandelen met biotex groen.
een tijd goed in laten weken zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
dan spoelen, en nabehandelen met schoonmaakazijn.
als het goed is is ieder geurspoortje nu verdwenen.
om herhaling te voorkomen, zou ik geen wasverzachter gebruiken voor je dekbedhoes, maar schoonmaakazijn.
Rieneke1
14 jaar geleden
evebn in de machine gooien (Met een tennisbal in de trommel om het dons niet te laten klonteren. Meer info achter de link:

Enzym produkten
Produkten die geuren verwijderen: Biotex Groen; Groene Zeep; Sanifris Bio, Bio Stalfris; Nature s Miracle (tapijt); Simple Solution (tapijt en andere voorwerpen); Outright! (tapijt); Resolve (tapijt, misschien andere voorwerpen); Odor Mute (oorspronkelijk voor honden, heeft andere toepassingen, laat wit poeder achter, werkt op beton). Odor Abolish van Endosome Biologicals, kan ook bruikbaar zijn. Deze produkten gebruiken enzymen om de geur af te breken, dat in urine en feces zit, en zijn redelijk effectief.

Wasbare zaken
Voor zaken die wasbaar zijn: doe ze in de wasmachine met een kop azijn en zonder wasmiddel, was dan opnieuw zoals je gewend bent.

Donzen dekbed of kussen
Ondanks dat er meestal op het label staat, dat je een donzen dekbed of donzen kussen niet zelf kunt wassen, kan het wel degelijk. Je moet wel een wasdroger hebben om het dekbed te kunnen wassen. Eerst in de wasmachine op maximaal 40 graden en goed centrifugeren. Na het wassen doe je hem in de droger, niet te warm. Om hem op te kloppen doe je er in de droger een paar tennisballen bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Urine van katten verwijder je het best met een enzymhoudend materiaal, zoals met een sopje van biotex of groene zeep. Eerst voorwassen met een sodasopje.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut een klusje voor Ecodor UF2000, even Googlen en je vind het zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaak azijn op de vlek gieten en, vervolgens in de wasmachine, doe ik ook altijd.
Als de kinderen een ongelukje hebben gehad.
Op een niet al te hoge temperatuur wassen, en vervolgens proberen om het een beetje plat over je was rek te leggen zodat het een beetje liggend droogt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het dekbed in je eigen wasmachine past kun je iets doen uit de eerder gegeven antwoorden, maar als het niet past zou ik het gewoon naar de stomerij brengen.