Wie weet er een creatieve manier om de benen van mijn paard warm te houden tijdens de winterperiode ivm artrose?

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn paard, een Tinker, heeft artrose. Ze staat nu dag en nacht in het weiland en het is niet zo heel koud dus het gaat nu eigenlijk heel goed. Ik weet dat de moeilijkheid komt straks in de winterperiode, minder beweging en meer op stal. Ze kan dan overigens wel de hele dag in een paddock staan met de andere paarden. Nu ben ik aan het bedenken wat ik kan doen om haar benen en gewrichten lekker warm en soepel te houden in deze moeilijke winterperiode. Alle ideeen zijn welkom hoe gek ze ook mogen klinken! Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi paard trouwens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hé! Ze is ook vreselijk lief en zachtaardig. Dankjewel voor je compliment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt super leuk beestje :D

Het beste antwoord

Meet de lengte en omvang van de benen op. Tel bij de omvang 15 cm overslag. Maak van dik fleece, eventueel aan één kant versterkt met canvas, per been een grote lap en laat die op twee of drie plaatsen sluiten met klittenband. Het kan dan niet afzakken.
Als dan alles keurig genaaid is, door jou of een vriendin, houden jullie er ook nog een trots gevoel aan over!

Toegevoegd na 2 minuten:
In iedere stoffenzaak is fleece per meter te koop. Kost ongeveer 9 euro per meter bij 1.40 breed.
Ivana
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er zijn beenbeschermers te koop die de benen niet alleen beschermen, maar ook warm houden.
helaas zijn ze niet goedkoop, maar wellicht ben je handig en kan je zelf zoiets maken?
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, zijn goede dingen. Overigens is mijn ervaring er mee dat ze wel lang meegaan, sterk gemaakt (wordt niet snel kapot getrapt door het paard etc) dus misschien zelfs het overwegen van de aanschaf waard, als je zelf niet handig genoeg bent ze zelf te maken. +
In de winter haar apart zetten en een verwarming in de stal plaatsen.
Of ergens laten logeren waar verwarmde stallen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar de Action, koop 2 goedkope fleecevesten ( dik fleece, kost per vest rond de 5 euro) Knip de mouwen eraf. naai er een elastiek in aan de boven en onderkant van de mouw, of misschien kan iemand anders dat voor je doen. En je hebt 4 fleece warmers.

Toegevoegd na 35 minuten:
Wel de elastieken er zo strak innaaien dat ze niet kunnen afzakken.