Welk ras is deze kat?

Kat had eerst zwart haar, is onlangs beginnen verkleuren naar grijs/zilver. Heeft langer haar dan normale katten, opvallende stukjes lang haar uit de oren. Kan iemand mij zeggen welk ras dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

Zonder papieren kan je niet spreken van een raskat. Maar zoals je hem beschrijft, zou het een Noorse boskat kunnen zijn, of een mix van deze kat.
Een foto zou makkelijker zijn om de boel te beoordelen.
Ivana
11 jaar geleden
Jammer dat je geen foto hebt, maar het lijkt me een kruising van rassen. Ook ik heb een kruising: Europese korthaar met Noorse boskat en je beschrijving komt hier erg mee overeen. Ook een Maine coon is een kat die aan je omschrijving kan voldoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek bij google eens naar het kleur type "smoke" dan kan je zelf vergelijken! Black smoke zou dit dan zijn. Je hebt ook white smoke. Mijn maine coone is een black smoke
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Ze vraagt naar het ras, niet naar de kleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wij kunnen niet zien of beoordelen welk ras het is. Dus geef ik aan waarop ze kan zoeken en zelf kan vergelijken!
het is geen ras maar kan een Xing zijn of mengelmoesje hiervan.

veel raskatten kunnen deze kleur hebben, en veel raskatten met langer haar kunnen langer haar uit hun oren hebben.

voorbeeldjes van langharige katten die kunnen 'verkleuren' en oorpluimpjes of lang haar uit hun oren kunnen hebben zijn o.a
de maine coon, noorse boskat, britse langhaar, pers (of himalayan), ragdoll, de siberische etc.

de kleur is ook niet duidelijk, en kan smoke zijn, maar bij blotched katten kan het ook voorkomen doordat de tekening veranderd naarmate de kitten groeit
vachtstructuur kan ook op invloed zijn van de kleur waardoor deze kan (of lijkt) te veranderen.

bij katten komt een ghostmarking ook nogwel eens voor, waardoor de kitten/kat een eigenaar nog weleens weet te verassen.

kortom, zonder stamboom ben je nooit zeker van het ras, en is dit is met een omschrijving van een kleur niets meer dan wat gokwerk.

wellicht dat je met de bovenstaande 'kreten' kan zoeken op google zodat je voor jezelf een idee kan krijgen hierbij en overeenkomsten ziet met je kat.

eneh... een foto vinden we bijna allemaal wel leuk, ook als het niet om de kleur en oorpluimen gaat. :)

(hint?) ;-)))