Mijn chihuahua loopt vaak weg.hoe krijg ik dit gedrag afgeleerd?

Mijn chihuahua gaat er als een speer van door zodra de deur open staad.Maar als we gewoon gaan wandelen kan ze wel netjes los lopen.Als ze dus even weg loopt blijft ze ook 20 min weg dan komt ze terug.Wat voor gedrag is dit en op welke manier kan ik haar trainen dit niet te doen.Thuis is ze onderdanig en echt een lieverd verder en tegen ons ook.Maar
voorbijgangers wil ze hielen of broekspijpen bijten blaft of gromt ze.Dan komt ze over alsof het een vals krengetje is maar dat is ze niet helemaal niet zelfs

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vraag ik mij ook af, onze hond loopt ook altijd weg..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft jullie hond een hoog energieniveau?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kan zelfs lui zijn maar gaat vaak naar buiten en overal mee naar toe.ik ben er bij vergete te vertellen dat ik bijna 9 maanden zwanger ben en het hielen bijten en gromme naar andere mense eerst niet dee zou dat ook meespelen

Antwoorden (4)

Chihuahuas staan bekend om dat ze behoorlijk fel zijn tegen onbekenden. Ik kan niets anders bedenken dan dat ze te weinig buiten komt. Ga eens een keer een uur of 2 uur met haar naar buiten speel met een bal ofzo. En maak haar goed moe en voldaan... En kijk dan hoe t gaat. Uiteraard kan je ze afleren de benen te nemen. Als de deur opengaat zeg geeef je t commando zit of wat je dan wilt. Maar dan zal je ze moeten trainen ( cursus)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze gaat juist 4 keer per dag uit.en overal mee naar toe en dan kan En wel braaf los.ze is geen tas hondje.we gaan ook met haar naar het bos.training zal denk ik goed zijn.maar weinig beweging heeft zeker niet.ik ben trouwens ook zwanger nog 3 weken zou daar ook iets mee spelen
Ze denkt dat ze haar "territorium" en roedel moet bewaken, en staat naar haar idee bovenaan je roedel. Ben je ooit met haar naar een hondenschool of gedragstrainer geweest? Dat lijkt me namelijk de enige goede oplossing hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lopen, kilometers ver.
Dat is het enige wat helpt.
Een hond loopt weg als hij energie teveel heeft of als hij loopse teefjes ruikt. Ook al slaapt hij de hele dag, energie teveel.
Probeer dit eens: elke dag minimaal 4 kilometer lopen, elke week +1 kilometer voor een maand.
Je hond zal gestopt zijn met weglopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn chihuahua is een vrouwtje maar loopt ook veel Meer dan 1kilometer per week zeker elke zondag naar het bos en elke dindsdag dus daar ligt het denk ik niet aan 4keer per dag 20 min
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer dan een kilometer per week? Dat is zelfs voor 1 dag te weinig.
Als je geen tijd hebt om haar meer uit te laten (wat ik me best kan voorstellen in deze maatschappij) kan je ook een loopband gebruiken, of vragen of buurmeisjes je hond willen uitlaten (vinden ze meestal geweldig)
Waarschijnlijk heb je haar erg veel aandacht gegeven en nu iets minder omdat je zwanger bent? Ze zal deze verandering goed door hebben waardoor haar gedrag ook veranderd is.
Het beste kun je zsm een hondenspecialist/gedragstherapeut om hulp vragen
voordat de baby er is want de kans dat haar nieuwe gedrag dan verergerd is heel groot!
Als je verzekerd bent met aanvullende verzekering wordt dit bij de meeste verzekeringen vergoed!

Veel sterkte